Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 6 januari 2011

Yamaha..

Jag säger då de. Idag blev jag Jouränka & tyckte att de va en bra idé att starta upp skotern & köra ett spår till lilleman så han kunde åka skidor i de sen.
Började ju så fruktansvärt bra med en fastkörning. Men inte gav jag upp inte,de SKA gå.
Kom mej lös utan hjälp alls,bara kvinnlig styrka & ett å annan icke så barnvänliga ord ploppade upp.
Körde upp en stor cirkel på gräsmattan utan minsta problem.
Per kom till oss för att han ville hjälpa till att bära in ved. Sånt tackar man inte Nej till.
Då kläckte jag den extremt smarta idén att använda skotern & lasta på kälken. Där tog väl alla mina smarta idér slut ungefär.
Fastkörning på fastkörning & snö upp till knäna. Svetten spruta & mitt annars så glada,tålmodiga humör *harkel* försvann nånstans där emellan fastkörning Nr 1 & 2.
Vem faan behöver gym?!? skaffa en Yamaha så har ni de ni gör resten av vintern.
Mitt i all frusteration & frustande sitter Erik med ett litet leende på läpparna & säger: Mamma, hade jag kört hade de aldrig hänt...
vad säger man då?? när jag & Per sliter som djur...eller iaf jag som verkar tappat alla muskler på väg till gymmet & inte kan rubba skotern mer än nån cm,men gasa kunde jag iaf. Men skam den som ger sej,fast iofs hade inte Per varit där så hade jag lämnat de helvetet ute i snön & låtit de snöa över,tagit Erik under armen & gått in. Då hade som vanligt Tommy fått göra skitgörat som jag lämnar efter mej. Ibland fattar jag inte att karln inte kastar ut mej...för mej en gåta!!
Men iaf,när vi väl fått till ett spår som vi kört några gånger för att packa till ett spår så gick de som på räls. Så länge man höll sej i spåret & inte hamnade utanför.
Sen gick vi in & fikade lite,för att gå ut igen. De gäller att passa på & va ute lite nu när de är så pass milt väder.
Handlade gjorde vi när Per åkt hem. Sen bjöd jag Emma & Elias på middag,med en liten baktanke,hon fick färga mitt hår. Eftersom mina axlar inte klarar av att hållas uppanför huvudet nån längre tid så fick hon göra de. Så nu är jag rödhårig igen. VIlle bli blond,men orkade inte vänta tills de växte ut helt. Är de nån som vet vart man kan köpa avfärgning i sollefteå??

Nu ska jag gå & knoppa. Imorron är de skoteråkning som gäller hela dagen. Får hoppas på mindre fastkörningar då,för jag kommer inte orka lyfta ett finger efter denna dag.
Men de är ju en Yamaha jag ska åka med imorron oxå,så man vet aldrig.

ses

Inga kommentarer: