Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 20 januari 2011

F-word

Nu har jag vaknat,eller jag ha varit vaken länge men inte orkat göra nån nytta förutom att starta en maskin tvätt & en maskin disk. Dessutom tagit upp 500G köttfärs ur frysen...jorå ansträngningarna är på topp idag.
Suttit framför Tv.n har jag oxå gjort,man måste få sin dagliga dos av dumburken. Men mest få man passa på att se "vuxen" program medans Erik är på dagis. För sen är de ju hans tur fram till 19. I vanliga fall har man sen han lagt sej fri tv-tid hele natten fram till han vaknar igen om man så vill,men känner jag mej själv kommer jag somna ungefär 5 min efter att Erik somnat. Då bli de ju inte så mycket "vuxet" man hinner titta på. Men gud vilket svammel de blev nu,de jag skulle komma fram till va följande(om nån läser detta & samtidigt käkar mat & dessutom är kräsmagad,så vill jag bara varna för lite äckliga saker nu!! så nu har jag varnat er & då kan ni inte stämma mej för Förlust av matlust eller nå sånt): Gordon Ramsay´s the F-word, som alla vet är jag ju ReceptFetichist & jag älskar att titta på Matlagningsprogram,men jag har aldrig sett hans program. Varken detta eller Hell´s Kitchen. Bara för att jag inte gillar folk som skriker för att man skulle råka tappa ett ägg,bränna en pannkaka eller översteka en kycklingbit så att den smulas sönder när man ska skära i den. Men idag fanns de inte så mycket att titta på som va intressant,så jag gluttade på de där F-word, blev riktigt inspirerad,han gjorde massa god mat. Eller iaf såg de gott ut,sen hur de smakar kan jag ju inte säga nåt om. Men så kommer vi till de äckliga & jag lova jag kommer ha svårt för att äta spagetti nån dag framöver. Han fiskade Glasålar,genomskinliga,rörliga,daggmaskliknande djur. Redan där skull jag bytt kanal,men eftersom människan är en sån som fascineras av de äckliga,så gatt jag ju så klart titta vidare. När han fiskat klart,skulle han tillaga dessa ålar,som inte va större än daggmaskar. Så jag tänkte att de måste va ett pillergöra att bryta nacken av ett par si så där 100 ålar. Men så gjorde man ju såklart inte,man sköljde av dom med vanlig vatten,torkade dom;Ju torrare dom är desto mer knapriga blir dom, sen kastade man ner dom i mjöl med kryddor & lite sånt,sen ner i en het stekpanna...allt detta medans dom levde. När dom ringlade runt där i mjölet så tappade jag riktigt sugen på all kost i världen. De tog bara några sekunder för dessa kryp i den där stekpannan,sen va dom i Ålhimmelen. Ja,jag hade ju bara lyft på soptunnelocket & hivat ner skiten där i,men ser ni de gjorde inte Gordon,han han gjorde Toast av dom han de lilla vidret. Sen bjöd han dom stackarna som hjälpt honom att fiska upp ålarna...på Glasålstoast.
Jag personligen hade inte ätit de,hade nog bett om att få knaperstekta köttbullar med stuvade makaroner istället.
Tänk om en enda sån där ål inte hade varit riktigt klar,legat där & krypt runt på din Toast...Urk.
Näe,käre Gordon,gör mej riktigt mat som är riktigt död & som inte ålat(mohaha) runt 2 sekunder innan den hamnar på mackan jag ska äta.

Nu ska jag snart hämta lilleman & in på affären en snabbis,blir tacotallrik här hemma & till de behövs TortillaChips,grönsaker & lite dipp...
Lägg upp chipsen på tallrikarna,lägg över köttfärsen(som såklart är stekt!!) strö över lite ost,in i micron till de är varmt & sen servera med grönfoder,nån tacodipp. Hur lätt som hellst & ni slipper diska bestiken efter er,för man äter med händerna.

Ses.
Ps 1). Har ni upptäckt att jag skriver "ses" efter varje inlägg...de är en av alla mina hundratals tvångstankar. Så tro inte att de är för att jag tycker att de är en klatchig avslutning eller för att jag tror att vi kommer ses. De är för att skriver jag inte de,då kommer de hända nåt dåligt.Ds

Ps 2) Nu låter de nå konstigt på övervåningen...så nu tar jag bilnycklarna & drar till Dagis. Ska de spöka så tänker jag inte stanna kvar här själv inte..Ds

Ses

Inga kommentarer: