Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 8 oktober 2010

Bakis??

Helt seriöst,kan man bli bakis av att dricka BARA dricka?? Jag känner mej tokbakis idag,konstig i huvudet & mår illa.
Kan ju bero på att jag är svinaktigt trött oxå. Men man bli ju lite fundersam. Har inte druckit dricka på väldigt länge,men nu har jag gjort de flera dagar i rad & igår levde jag på Coca-Cola typ. Kan inte bara dricka kaffe för att hålla mej vaken för då pajjar magen.
Igår när jag klev av nattpasser,så va de bara att försöka sova några timmar för att sen gå på ett kvällspass oxå. Tror ni jag kunde sova?!!? Naturligtvis inte,låg bara vaken,lyssnade på okända ljud & funderade över livet i allmänhet. Sov 45 min,vaknade,pinkade,vaken 3 timmar,sov 40 min,vaknade,pinkade....så höll jag på tills jag inte orkade ligga kvar i sängen längre.
Gjorde mej klar & for på jobbet igen.
Kom hem 21.45,hur jag tog mej hem är för mej en gåta..dimman låg tät som en filbunke & ögonen ville hellst slutas i ett drömliknande tillstånd.
Tog mej en titt på röran i köket,drog en djup suck & gick upp till sängen.
Lilleman va vaken väldigt tidigt imorse iaf. Vet nog inte riktigt vilken tid de va,men de va föööör tidigt för mej. Starade en film åt han i vårat sovrum & sen råkade jag somna. Vaknade 8.30 av att sängen va tom & Erik satt nere & skrattade åt nå barnprogram.
Vinglade ner & upptäckte att jag va "drickabakis". Gjorde frukost & så satt vi i soffan en stund.
La mej ner & höll på att somna när Emma ringde & frågade om vi skulle ta oss en fika på stan.
Självklart va jag med på de,då vaknar jag kanske till en smula. Gjorde oss klar & sen drog vi iväg.
Nu är vi hemma igen,men inte fan är jag piggare för de. Snarare ännu tröttare.
Ska vila en lite stund nu tror jag,sen är de dax för middagen. Vilket består av Potatisgratäng med fläskfilé.

Imorron är de Marknad i stan,dit & kolla ska vi,iaf jag & Erik. Erik har redan bestämt att han ska köpa en "Slickepinne" som han säger.

ses

Inga kommentarer: