Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 12 oktober 2010

Rastlös

Gud så rastlös jag är idag. Slår vad om att denna dag har varit den längsta sen...igår.
Idag har jag iaf bakat...som vanligt. Kanelbullar,solskensbullar & muffins har de än så länge blivit. Men jag tror de bli nå mer oxå.
Dessutom har jag & Erik pysslat,jag har målat kakburkar med sprayfärg...ett hett tips från denna pysselguru är att ni INTE står i motvind när ni spraymålar. Målat ramar har jag oxå gjort,men då hade jag färg & pensel.
Erik han har..ja,vad vet jag inte. Men Piccasso(Stavas??) ligger i lä med att måla knepigheter iaf. Sen har jag en egen Pyssellåda med Vuxenpyssel i & Erik har ju sin låda med Barnpyssel i. Då behöver man ju inte säga att min pyssellåda va mycket mer intressant än vad hans låda va. Så de slutar som alltid...med ett stort PING i mitt huvud & så är husfriden slut.
Helt säker på att han är stendöv vissa dagar...& resten av dagarna bara halvdöv.
Man bli ju tokig för mindre..

Igår va de föräldramöte på dagis oxå. Blev väl inte så mycket klokare än vad jag redan är iaf. Men de är ju bra att få lite insyn i vad som händer & lite sånt.
Fick även reda på att Erik har en livlig fantasi igår. Berättat för dagispersonalen att han har en storasyster i Stockholm,som är allergisk mot katter. De är bara att dementera,för jag borde veta om jag varit gravid förut,de går som inte obemärkt förbi en. De ska va Tommy då som har en dotter i Stockholm,men så är de ju inte eftersom Stockholm är Tommys hatobjekt Nr 1.
Jag har även varit gravid,att han ska få en lillasyster & massa annat hittepå.
Men fantasi är ju bra att ha,men denna fantasi går väl lite väl överstyr tycker jag.

Imorron är ytterligare en dag man inte har nåt att göra på. Ska på stan iaf,ska luncha med Emma en sväng. Måste ut ur detta hus,klarar inte av att bara gå hemma. Ge mej min A-kassepengar nångång så man kan börja leva lite eller iaf tanka bilen!!!'
Sen på kvällen är de ju gympa för lilleman,kanske tar mej en promenad i mörkret en stund då.

Men nu ska bullarna gräddas & torsken stekas.

ses

Inga kommentarer: