Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 9 oktober 2010

Marknad

Idag har jag & Erik varit på marknad med Emma,Micke & barna deras. Svinaktigt kallt va de, jag hade på mej min vinterjacka,under den en jacka till & ett linne...Jag Frös ändå. Jag brukar inte va den som fryser i första taget..eftersom jag är en Viking.
Blev inga fynd idag,få se om jag åker dit en sväng imorron oxå,såg lite saker jag blev sugen på, I form av Salami, Munkar & Mumsmums. Näe,ska jag va helt ärlig så såg jag inget jag ville ha.
Erik köpte en Slickepinne. För 40 kr så kommer hans tandtroll att leva livet några dagar kan jag lova. Den va stoooor. Men Erik va nöjd & hur go som hellst på marknaden. Han gick mest med ena handen i min hand & lyssnade på allt jag sa....alltså,de är helt ärligt.
Efter 2 timmars vandring fram & tillbaka,hit & dit så frågade han lite försynt om han inte kunde få åka till mormor nu. Självfallet gick de bra.
Ja,som vanligt när de är helg så har Erik åkt iväg på semester. Mormor & Morfar den här gången. Börjar bli lite jobbigt att han inte vill vara hemma,men samtidigt förstår jag honom oxå. Han har ju sin älskade katt där & så Dahlia...som är hans älsklings hund. Dessutom kan han ju ha tur att få träffa Morbror Mathias & Hanna.
Jaja,så länge de är lugnt för de han ska bo hos så är de väl ingen fara på taket.
Jag & Erik nöter ju ganska friskt på varandra på veckorna.

Nu bli de mat i form av Potatisgratäng & lax. Vi åt potatisgratäng igår oxå,men de blev så mycket över så de bli rester idag.

ses

Inga kommentarer: