Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 19 oktober 2010

Ovanligt

Idag gör jag nåt så ovanligt som att Baka. Idag är de Oboý-kakor,Cocostoppar & Makroner som står på Menyn. Makronerna ska fyllas med Hasselnötskräm,har aldrig gjort de,så de ska bli spännande att prova på.
Erik ha hjälpt till oxå, Oboý-kakorna har han hjälpt mej med & sen har han skalat skållad mandel & dessutom har han malt den mandeln oxå. Riktigt impad av honom,de är ingen enkel match att mala mandeln i den lilla kvarn jag har,men han gjorde de superbra. Diskat alla bunkar, slickepottar & andra verktyg har han oxå gjort,frivilligt,fast vi ha diskmaskin. Snäll pojke måste jag säga.
Medans Erik malden mandeln så blev jag Idiotförklarad av en ssk jag pratade med.
Hon kunde inte förstå hur man kunde ge barn Mannagrynsgröt,när barnet redan är hård i magen. Men hallå,jag har inte sett nånstans att de står nån varningstext på paketet att de icke bör ges till barn med hård mage. Sen att jag ger Erik Laktosfritt för att se om han bli bättre i magen va inte heller bra...De är inte de första man tänker på när barnet är hård i magen. Men serdu,de gjorde jag. Ville in för att ta prover på honom,men de gick inte. Sluta med Mannagrynsgröt så försvinner besväret.
Imorron ringer jag BVC...så de så,känn på den du Ssk-idiot. Kan knappast ge honom mer fibrer än de han redan äter...då kommer han ju se ut som ett litet Fiber hela han.
Men jag hoppas dom på BVC tar de här på lite allvar,de KAN bara inte va normalt att ha ont i magen dagligen,hård i magen & kräkas lite titt som tätt.

Svettas nästan ihjäl här hemma iaf,de är 25 grader inne & de bli bara varmare hela tiden. Ugnen ha varit igång sen 9 i morse...så de förklarar ju den saken. Ska göra Te-kakor oxå,så de finns lite bröd hemma.
Sen ikväll ska jag till Emma för att fixa lapparna vi ska sätta upp,sen kör vi!!

Men nu ska jag fortsätta bakningen,så vi kan gå ut innan de börjar regna.
Sulan får Vinterdäcken ditsatta idag,sen är de bara att gasa. Sen få vi ju hoppas att jag slipper punka,sen den där fjädern gick av & skavde sönder ett helt nytt vinterdäck förra vintern,som jag skrev om då de begav sej.

ses

Inga kommentarer: