Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 31 oktober 2010

Akuten

Idag fick jag nog av smärtan så jag ringde Akuten & åkte in. Inte varje dag man ligger i baksätet på sin egen bil nykter...men idag hände de. Kan ju inte sitta ner,endra måste jag ligga eller stå. I min bil går de ju inte att stå,inte i Tommys bil heller för den delen. Så då va de ju bara att förpassa sej i baksätet liggandes & lilleman i framsätet.
Behövde inte vänta många minutrar innan de va min tur iaf,kunde konstatera att de va ett kraftigt ryggskott med en disk som trycker på nån nerv & därför domnar benet & foten bort. Jag va alldelens kallsvettig efter undersökningen, för de är ju såklart att de ska böjas,dras & tänjas i alla olika vinklar. Säg till när de gör ont,bööööööööjjjj...oj,gör de ont redan nu?!? Jo,jag ligger ju här & kvider,likblek & ett krampaktigt tag om sängen med benet bakom nacken. Okej,kanske inte bakom nacken,han lyfte de bara några Cm innan han fick sluta.
Men jag fick kramplösande Stesolid,ska jag va helt ärlig vet jag inte om jag vågar äta de, tänk om de bli samma effekt som med Tradolan de är ju som Morfin i båda pillren. Men å andra sidan kanske jag får sova i natt om jag tar dom. Blir nog bra till slut,Tommy få väl ha lite extra koll så jag inte slutar andas eller börjar dansa naken på gräsmattan iförd MoonBoots & en tulpan mellan skinkorna.
Så idag & imorron bli jag hemma från jobbet & Erik få vara på dagis. Kan inte göra så mycket just nu. Ligger mest i soffan eller är uppe & haltar lite.
Erik va iaf väldigt snäll i morse & sprang till soffan för att hämta 2 kuddar jag kunde sitta på när vi skulle äta frukost. Stolen va för hård för min rygg,så jag tänkte stå & fika,men de gick inte lilleman med på. Så med 2 kuddar & riktigt mycket viljestyrka så kunde jag sitta ner medans vi käkade.

Tycker att detta har varit den längsta dagen på väldigt länge,kan de bero på att man ställt tillbaka tiden?!? De va så konstigt,jag fick ett sms i natt vid halv 3 tiden, sen somnade jag om & så vaknade jag av värken & då va klockan halv 3 igen. Konstigt värre tyckte jag för jag fick inte ihop de riktigt. Men de visade sej att min mobil ställer om sej själv efter sommar/vinter tid. Bra för då slipper jag bry mej i de iaf. För jag vet inte om jag skulle klara av att göra de med den mobil jag har nu,de är ju en hel vetenskap bara att skicka iväg ett sms.

Nu ska jag ta tag i maten. Inbakad kassler med vitlöksost & klyftpären. Skulle vilja ha ett glas vin oxå,men tror jag hoppar de eftersom jag käkat så starka tabletter.

ses

Inga kommentarer: