Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 16 oktober 2010

Seriöst..

Nu kommer ett ganska seriöst inlägg & jag skulle vilja höra vad ni tycker om denna idé. Så snälla kommentera,bra eller dåligt spelar ingen roll,vill bara ha lite FeedBack från de få som läser min blogg. Oavsett om du känner mej eller inte...

Nu kommer den:
Jag älskar att baka,jag har en kompis som oxå älskar baka. Igår i hennes kök så knäckte vi en idé utan alkoholhaltiga drycker,utan flams & trams. Utan en Seriös affärsidé,enda som är,de är att vi inte riktigt vet om efterfrågan är stor nog för att kunna leva på...de måste gå runt. De är där ni kommer in...berätta vad ni tror,tycker & känner.
Catering. De är våran Idé. Nu är de inte mat vi tänker på,utan bakverk. Kakor,tårtor,smörgåstårtor & bullar. Vi bakar på er beställning. Allt från Barnkalas,födelsedagar till Påsk & Jul. Begravningar & dop. Ja,när ni själva inte hinner med att baka,så gör vi de åt er & ni får mer tid till er familj. Vicken Reklamslogan jag kom på nu.
Tror ni på att de skulle funka?? Vi kläckt denna idé inför våra respektive igår & dom tror på den faktiskt. Tommy är ju en sån där Analytiker som vänder & vrider på saker tills man själv har tappat bort sej,men han sa inte så mycket & då håller han ju med?!? För säger han inte innerst inne vad han tror om idén så kommer jag ånga på i 120 knyck som ett gammalt ånglok.
Man måste våga för att vinna & även våga för att misslyckas...
Vi får väl börja i lite skala,baka hemma i våra hus,se hur efterfrågan ser ut & lite sånt.
Men går de bra kan man ju faktiskt ta lån & hyra en lokal att hålla till i så att inte övriga familjemedlemmar blir Mjölmissbrukare.

Ska prata med AF & se vad dom säger.
Men vad tror ni nu om denna idé,tror ni att de är nåt ni skulle nyttja om de fanns??

3 kommentarer:

Jessica sa...

Låter som en superidé! Skulle lätt vilja slippa baka. Men man vill ändå inte köpa "tråkiga" industrilagade bullar och sånt när man ska bjuda.

Anonym sa...

Låter som en toppenide! Du har väl redan haft en del beställningar? Anmäl er till hantverksmarknaden på Sunnersta den 6 november och marknadsför er där!//kristina

Nina sa...

Tror nog att de ska gå. I dagens tider hinner inte alla med att baka själv men man vill gärna ha hembakt i synnerhet till Jul. Kör hårt. Det kommer nog att gå vägen. Kram