Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 2 mars 2011

12-timmarspass

Ja,ni i natt gjorde jag ett 12-timmarspass i sängen. Nu är de inte ett sånt där pass som man kanske skulle vilja ha lite då & då utan ett pass som spenderades under täcket med huvudet på kudden dragandes Stora timmerstockar. Helt knäckt igårkväll. Magen & hjärnan sa ifrån. När till & med snusen va slut i dosan på Tv-rumsbordet & jag inte orkade gå till köket för att hämta en ny,ja då är kroppen slut!! Hade lätt kunnat börja grina om någon sagt BUUU till mej.
Så idag känner jag mej ganska utvilad ändå,men hade jag inte ställt väckaren hade jag nog sovit några timmar till.
Lovat Lilleman att komma på hans dagis för att se Vasaloppet dom skulle köra. Gullaligen va söta dom är!! En nöjd son mötte mej med orden: MAMMA,jag är 112 Meter hög & vill inte ha sånt där äckligt på mina skidor. Med äckligt menade han då Valla & han menar att han va 112 Centimeter hög.
Tittade på när dom åkte runt allihopa & sen åkte jag till huset för att ta med lite mer saker. De blev 2 IKEAkassar med kläder & skor, riskokaren,smycken & lite annat... Men de finns mer kvar!! När ska de ta slut på sakerna??? Herregud,man skulle kunna tro att de inte ska finnas nå mer kvar på hyllorna på affärerna. Allt finns i kassar på mitt rum tror jag.
Bli säkert nån ordning på de här oxå ska ni se.
Så nu sitter jag i soffan i Lgh & försöker få fingrarna ur för att röja upp lite grejor. Tvättstuga imorron så jag ska tvätta upp de mesta som jag tog med mej hit.

Åkte på XL-bygg för att köpa Plugg till Betongväggar... Jag kom ut med en påse Plugg, en borr, en skarvsladd & en Slagborr!! Ja,man är bra lättlurad. ha man Vackra ögon & snygg rumpa kan man tydligen lura på mej vad som hellst. Så nu måste jag läsa instruktionsboken oxå.. För inte vet jag hur sånna där funkar,men om jag fattade honom med de vackra ögonen & snygga rumpan rätt så skulle jag kunna använda den utan några problem. Han har uppenbarligen inte träffat mej!! Ska knappa in 112 på mobilen innan jag börjar mitt tappra försök till att sätta upp en sänglampa. Which me LUCK!!

Igår va jag & Lilleman på stan med Nina en sväng & sen gick vi på badhuset han & jag. Förnedringshuset som jag döpt om de till.
Erik hade hört på Nyheterna att de skulle vara 100 människor där,men de va bara han & jag typ. Med flytkuddarna på Eriks armar & mina som är lite överallt simmade vi hela den stora bassängen fram & tillbaka. Han va så duktig,men ack vad mycket vatten han drack.

Ja,näe de här gå inte, ska göra Sjömansgryta till middag idag,sen få jag se vad man hittar på för bus senare. En promenad skulle sitta kanon!!

ses

Inga kommentarer: