Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 8 mars 2011

Ler

Idag, när jag äntligen vaknade upp ur min sömn,så kan man egentligen säga att jag vaknade på Em,men jag vaknade iaf med ett leende på läpparna. Först gäspade jag stort,sen letade sej ett leende på läpparna fram & för första gången på MYYYYCKET länge kände jag mej lycklig. De va en härlig känsla. Visserligen höll jag på att svettas ihjäl & luften va kvav i rummet,men va gör de när jag kände mej så glad.
Klev upp ur sängen,då brukar mitt leende försvinna. Men idag hängde det kvar & jag gilla´rt
Men sen kommer de här tankarna,få jag verkligen känna mej lycklig?? Jag har ganska nyligen separerat.. Få jag känna mej fri & lycklig då?? Eller ska jag fortfarande va ledsen & bitter??
De kanske är för tidigt att skratta rakt ut åt ett skämt eller hålla kvar ögonkontakten med killen i baren lite längre än jag brukar.
Jag har(utan att skryta de minsta,bara förklara) fått massa ragg den senaste tiden. De betyder inte att jag drar hem dom från krogen.Bjud på en öl & sen kan ni gå!!! Är inte de minsta intresserad av vare sej hångel eller 6. Låt mej bara vara. Vissa har svårt att förstå när man nekar,då drar jag fram de tunga argumentet...Jag bor med en Tjej,inte intresserad. Ibland bli man mycket mer intressant då & ibland gå dom iväg med svansen släpandes efter sej.
Visst kan jag sakna kramar & mys,men jag har aldrig varit en sån som tycker om att mysas så värst mycket. En stund,sen har jag mitt egna arsel att sitta på. De här med närkontakt är inte min grej of the Day liksom. Som de känns just nu kan en kram från nån av barna räcka för att fylla på kramdepån åt mej. Hellst från mitt eget barn då.
Men iaf,idag har jag gått med ett leende hela dagen,ett Pepsodent Smile... Varför vet jag inte,men de är en skön känsla!!
En del tycker att jag ser lyckligare ut nu,mer glitter i ögonen,mer tillfreds med mej själv nu än tidigare. Lugnare på nåt vis... Ja,själv vet jag inte. Tycker att jag är samma gamla Lisa, fast mer Iskall.



Näe nu har jag skrivit av mej lite funderingar igen. Nu är de middag & sen ska de bli Semlor tydligen. Emmas barna hade gjort Semelbullar på dagis.

Sen Jobb igen.

ses

Inga kommentarer: