Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 4 mars 2011

sovmorron??

Ja idag hade jag tänkt ta en liten sovmorron tills jag vaknade ungefär. Men vid Halv 6 va jag vaken. Inte pigg som en lärka,men vaken. Så jag har hunnit med att skicka sms, prata med Tommy käkat frukost & FaceBooka. Känner mej så Effektiv,så jag funderar starkt på att lägga mej en liten stund till igen. Är ju egentligen trött,men eftersom de bor ett litet barn här dygnet runt & varannan vecka ett till barn & så ibland bor även mitt barn här,så då är de lika bra att få in lite morronrutiner. Fast om jag känner efter riktigt så är jag inte ens trött,utan de är ren principsak enligt mej,man kliver inte upp halv 7 en Fredagmorron när man inte har nåt att göra.
Nu tänker ni kanske; Men hallå, va inte du vaken halv 6?!? Jo,de va jag,men jag Vågade-Vägra-stiga-upp-okristligt-tidigt.
Igår Solade vi i 20 min,efter dom 20 min så sätter jag mej ganska försiktigt vill jag lova. Jag har nämligen bränt arslet. Helt ljuvligt röd är den... Så typiskt,man går in för att få lite Brun fräch färg (hur nu brun kan va en fräch färg?!?) & kommer ut som en Grisrosa varelse med rödblossande arsle & fräknar på näsan.
Handlingen överlevde jag oxå, inte en enda attack av ångest fick jag. Men jag tappade bort Emma inne på konsum & kände mej som Lisa 3 år & sprang runt för att hitta henne. Men som alltid när man söker sina mammor så hittar man dom endra på Grönsaksavdelningen klämmandes på Kålhuvud eller Brysselkål eller vid hyllan med Bakgrejjer... Eller iaf oftast hittade jag min mamma på dessa ställen iaf. Men där va inte Emma,hon stog vid kassan & såg mest förvånad ut att jag va där överhuvudtaget...hade ju vara punkten efter meningen om hon hade åkt hem utan mej,jag hade inte ens nyckeln med mej.
Men på tal om nyckel,vet ni att vi har en dörr där man låser ut sej själv?!? De är jobbigt vill jag lova. Tror jag ska lägga min nyckel någonstans utanför Lgh så att jag kan komma in när jag glömt nyckeln när jag sprungit ut med soperna.

Idag ska jag hämta Erik från dagis,sen ska vi göra ett nytt försök med att få honom att sova här. Vet inte hur de ska gå,men igår ville han de iaf... Så självfallet få han göra de om han vill,vill han inte så kör jag hem han sen.
ja jag ska lägga mej med en bok en stund tror jag,få se om jag vaknar upp med trycksvärta i ansiktet om någon timme. För jag har inte sovit mer än 4.5 timme i natt. Så jag känner att jag faktiskt är lite trött ändå.

ses

Inga kommentarer: