Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 25 mars 2011

Mycke nu

Ja idag har de hänt mycket,men jag glömde ju naturligtvis massa saker. De började i morse när vi skulle fara till sjukhuset,då hade naturligtvis Erik drullat bort mina nycklar. Tror de va ett försök till att dra ut på tiden för att slippa läkarbesöket. Gissa om jag fick lite panik!! For runt som en tok i Lgh & Erik hjälpte till på sitt vis...att mest springa ivägen & slita upp alla kläder från golvet,sängen & klädbyrån. Vi hittade den i Barnas rum,snyggt uppställd på en stol. Nu har vi en reservnyckel både jag & Emma,men de går inte!! de måste vara rätta nyckeln,reservnyckeln ska bara användas vid akuta sammanhang...när de är vet jag inte. Men idag va tydligen inte nog akut,så man kan ju undra när de egentligen är akut?!? Betalade som vanligt inte vid parkeringen på sjukhuset,VÄGRAR!!! ren principsak. 50/50 tänker jag där. Endra sparar jag 10kr eller så få jag böter på flera hundra...500kan de va nå sånt?? Den här gången sparade jag 10 kr. Yessss,10 kr närmare ny bil. Läkarbesöket gick jättebra,men dom glömde ta vikten på honom eftersom Erik va så nödig när vi kom dit,så fick han springa in på toa & ta urinprov på en gång. Så då vart vikttagningen bortglömd. Men jag tror inte han har tappat nå mer i vikt,har svårt att tänka mej de faktiskt. Provtagningen gick oxå bra,Erik fick bestämma vart dom skulle sticka,han ville såklart i armen. Lite fuktigt blev de på ögonen för honom,men inte som de blivit förut när han skriker rakt ut & tårarna sprutar värre än på lilleskutt. Efter sjukhusbesöket så åkte vi till Tomas jobb,som tur va så hittade vi åt Tomas oxå. För jag sa till Erik när vi skulle parkera att Tomas kanske inte alls jobbar idag. Fick till svar att de gjorde han visst de,för han hade sett bilen redan. Grabben med koll vill jag gärna på stå. Sen efter affären så åkte vi till Graninge till mina föräldrar. Där fikade vi,surrade, va ute & blåste såpbubblor. Så då bestämde vi att nästa helg ska vi ut & fiska hela familjen. Sen va de det enda som Erik pratade om,så jag misstänker att han längtar riktigt mycket efter de. När vi kom tillbaka till stan så svängade vi in på Klädax för att köpa allvädersstövlar till Erik. Han ville ha svarta med Tigrar på,men de fanns inte så han fick ta ett par svarta med ränder på. Sa att han kunde låtsas att de va Zebror istället,som inte tigrarna ätit upp. Kassörskan tyckte att jag va lite makaber,jag tyckte jag va skitkul. LÄmnade av lilleman hos sin käre far & åkte hem till mitt. På Lördagen så va de fullfart i Boteå. Familjedag med grillning,tipsrunda & pulkaåkning. Hur mysig dag som hellst. Lite synd på Blåsten,men om man bortser från den va de en härlig dag. Som vanligt blev de ju en liten vurpa med bobben,jag tolkade efter skotern & Tommy tog ut sin hämd för separationen genom att låta Erik gasa...kan ju inte sluta på annat sätt än en praktvurpa. Låg kvar en stund på marken för att känna efter så inte armen gått av. De va ganska hårt i spåret & jag landade med hela min kroppsvikt på armbågen. Så jag är ägare av ett tjusigt blåmärke där nu. Men men shit happens. På kvällen åkte jag iväg på förfest & sen vidare på SMF-garaget för att Twista höfterna ur led till Rockabilly musik. Så fruktansvärt grymt kul kväll. De känns idag kan jag lova,men va gör de när man kan ligga i sängen hela dagen & tycka synd om sej själv & längta tills 16 när jag ska åka hem till Graninge för att käka mammas porterstek med potatisgratäng med trattkantareller i. Kärlek. Min lillebror fyller år idag,så de är han som bestämt middagen. De senaste 24 åren ha de varit porterstek med potatisgratäng typ. Om ni tycker att detta inlägg är lite konstigt så kan jag berätta att jag påbörjade det i Fredags,men jag han inte skriva klart då... SÅ nu har jag gjort ett inlägg från Fredag till Söndag. Så längst upp är de då Fredagen & längst ner är de då Söndagen.. Nu kanske de blev ännu rörigare,men så är mitt liv oxå. ses

Inga kommentarer: