Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 11 mars 2011

Helg

Herregud va dagarna gå fort,tyckte de va nyss helg & nu är de helg igen. Hur fort kan de gå egentligen?? Vill inte att de ska gå så fort,för då är de ju så att man bli äldre & äldre för varje dag som går...Idag är jag smart va?
Har inte hänt så mycket i veckan här.
Igår checkade jag & Lilleman in på Hotell Gåstjärnsberget för en natt. För er som inte förstår så menar jag att jag åkte hem till mina föräldrar för att bli lite bortskämd & bara vara sej själv för en stund. Skogspromenad med Mamma,Lilleman & Dhalia(voffen), middag serverad & hade jag inte nekat så hade mamma tappat upp ett bad åt mej. Men eftersom jag är 28 år så tyckte jag att jag kunde de själv. Somnade gott innan halv 10 igårkväll i mitt gamla flickrum med självlysande stjärnor i taket. Vaknade av väckaren 05.37 GGÄÄÄSSP.
Så idag har jag avverkat ett dagspass i Graningebyns lokaler. De går riktigt bra de oxå,fast jag är segare än kola på morronen innan jag kommer igång. Men eftersom jag har underbara arbetskamrater både på natten & på dagen så är de ju inte så tung belastning tycker jag.
Blev bjuden på Lunch i dag av mina föräldrar & såklart va ju lilleman med oxå. SÅ då fick man lite energi i form av kramar så att jag klarade Em oxå.
Hämtade upp lilleman på vägen mot stan,för nu hade han fått nog av att vara borta nu va de Pappa som gällde resten av helgen. Så efter att ha dumpat av honom & packningen som såg ut som att vi varit borta minst 2 veckor släpade jag mej upp i Lgh. Började klä av mej redan i hallen,som jag alltid gör. Men när man bo i Lgh så är de väl inte så passande att göra de eftersom vi tydligen har Fönstergluttare till grannar. Så nu väntar jag bara på att de ska komma kuvert med pengar instoppad i brevinkastet,eftersom jag knäcker extra som fönsterstrippa efter halv 5. De är mycket att tänka på när man bo i Lgh.. som att inte klä av sej framför fönstren, inte springa naken någon som hellst tid på dygnet,inte spela musik så de hörs ner till tvättstugan & har man ingen TvättPlopp(bokningsplopp) så kan man tvätta med andras kläder tydligen.
När jag Näckat framför alla grannar så gick jag till Kylskåpet för att se vad som fanns i matväg,då hoppade en Corona på mej...Har ju hört att de innehåller köttbullar, eller om de va lika mycket Kalorier som ett visst antal köttbullar. Jaja,jag gillar Köttbullar jag.
Så de blev en Öl till middag men efter halva kände jag att dricker jag upp den så kommer min ensamma kväll sluta med att jag somnar innan allt bra på Tv börjar. Så jag tog fram min nödproviant Fiskgratäng med räksås ur frysen...Hepp hepp 9 min senare hade jag mat.
Matkontot hade varit väldigt magert om jag bott helt själv,inte särskilt nyttigt heller.

Näe nu ska jag äta upp min mat & dricka upp mina köttbullar,sen bli de en dusch!!!

ses

Inga kommentarer: