Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 15 februari 2010

30-års kris??

Tror fan jag har hamnat i 30-års kris redan nu.
Fick panik i bilen på väg hem idag. Jag är 27 år med 20 gråa hårstrån, hängpattar (nu snackar vi inte Taxöron,utan Elefantöron) & arbetslös utan att veta vad jag vill göra när jag blir "stor".
Har ju inte ens en utbildning att falla tillbaka på. Barnskötare är ju inget att komma med nu heller.
Visserligen får jag ju en slags utbildning nu på Praktiken,men sen då??
Jaga jobb & fundera på om Säljare är något jag vill vara...
I nuläget är de det jag skulle vilja göra.
Kanske starta eget...Gaaaahh jag blir tokigt av alla tankarna som snurrar runt i huvudet på mej. Imorgon är de jag som vrider upp popplådan i bilen på Max,då kanske tankarna inte "pratar" med mej nåt mer. Nu framstår jag som ett Psykfall oxå....
Vilket CV jag skulle kunna knåpa ihop:
Mitt namn är Lisa Björklund. Är 27 år med 30-årskris.
Jobbat inom vården i 11 år,börjar blir lite less på det & vill prova på nåt annat.
Har ingen utbildning annat än Barnskötare(varför jag nu gick den utbildningen vet jag inte eftersom jag inte ens vill jobba med barn).
Har ADHD/Aspbergers...Tror även att jag börjar bli ett Psykfall med väldigt konstiga funderingar. T ex hur jag ska hålla i ratten för att inte bryta av lillfingrarna om jag skulle krocka.

Jorå,alla jobb jag söker blir mina med detta CV.

Dagen har iaf varit bra. Lite lugnt bara. Hämtade en inte allför glad Lilleman från dagis.
Första gången på länge som han inte vill åka hem när jag hämtar honom.
Värmde på köttbullarna som jag gjorde igår (som egentligen skulle vara till onsdag,men har man kris i kyl/frys så...) & kokade spagetti..utan salt & överkokt.Yammi.
Tommy är sjuk,så där sjuk som en karl kan vara & lite till. Han kan inte prata(ovanligt??=) men det är lugnt & skönt,Erik sköter ju pratet istället).
Själv ska jag svida om & bege mej till stan för att ta en promenad med Emma...
& kanske om Sulan har tur så får hon en skvätt Bensin i sej oxå,men bara om hon har tur & jag inte glömmer kvar mitt minne hemma.

jaja,vi ses

1 kommentar:

Nina sa...

jorå, nog snurrar de alltid. Men kom ihåg att du är inte ensam och att första lilla kommer vid trettio, sen en större vid 40. Sen smäller de... när det börjar närma sig 50, ja då är de nog bara att krypa ner..... tröstande va...jag pratar om de dära känslorna. Men en sak ska man komma ihåg, när en är gjord kommer den aldrig åter.... kram