Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 10 februari 2010

Host & krax

Ja jisses Amalia. Har överlevt denna dag oxå,fast hostan har varit jobbig & jag kände mej så fet,ful & tjock imorse. Gör jag fortfarande,men nu ska jag svida om till mjukisbraller & stortröjan & då kommer allt förhoppningsvis bli bättre.
Den beryktade Tanklampan började lysa strax efter Grätnäs idag på väg hem. Anledningen till det va att jag glömde en viktig sak hemma...Börsen.
Börjar Fan bli SENIL på riktigt eller så är jag bara väldigt Disträ. Blir nog till att börja med Ritalin...kan förhoppningsvis inte bli sämre än vad det är nu.
Annars har dagen rullat på...lugnt med kunder är de tyvärr. Så vi har vikt kläder,hängt om & druckit kaffe..
De är så skönt att sätta sej i bilen efter man slutat & knappa fram någon stackare på mobilen som jag telefonterrar ett tag...man blir ju inte avbruten av varken Sambo eller barn. Ska väl vara nån bilförare som gör nåt konstigt som att lägga ut en Blinkers,svänga eller bromsa mitt framför mej som avbryter mej med den jag talar med. Har ju lite svårt med de här att lägga ut blinkers,högerregeln & rondellkörning fast jag haft körkortet sen 02. Så nu har jag kommit på att de går mycket bättre med det när jag låter mobilen vara tills jag kommer ut på E4.an,eftersom jag är som en karl....Dvs lite svårt att göra flera saker samtidigt & hålla kvar fokus. Sen kan man prata ända till Grätnäs om man vill,sen blir de lite si & så med mottagningen. Bara så ni vet.

Imorgon är jag ledig. Ska bli skönt. Blir till att bege mej till "stora" staden & lämna ut Namn & Nr på alla klädaffärer jag kan hitta...sen så är de ju såklart att dom kommer ringa till mej allihopa för att ge mej jobb...& de är ju bra med dagdrömmeri iaf.
Ska fika med Emma oxå...bäst att passa på,man vet aldrig när vi får nån dag som passar igen.
Sen vet jag inte vad dagen kommer att bjuda på,men jag hoppas på solsken iaf.
In på Apoteket oxå ska jag nog....hostmedicin behövs i detta hus. Måste få sova på natten,annars blir jag ju aldrig fri från förskylningen.

Nu ska jag äta lite glass eftersom halsen gör ont & jag har hostat blod..så jag misstänker att de har blivit småsår i luftvägarna.

ses

1 kommentar:

Anonym sa...

De var ett tag sen jag var in och hälsade på på din sida... Inte blivit av bara. De låter som om ni har envis förkylnings symptom. Kan de vara katten...????
Jag ska kanske hämta Erik imorgon. Han är klen. Om så är fallet blir han hemma nästa vecka vare sig han är sjuk eller ej. Lika bra. Vecka 8 har han sportlov. Om du ska till Graninge någe mer kan du ju titta in. Rocken och oliverna är kvar. Men du vet ju hur de är med de dära minnet... vi får påminna varandra. Håll händerna på ratten, de är många tokar ute på vägarna. Hör av dig. Kram till er alla
Nina