Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 5 februari 2010

Hade jag inte rätt eller??!!!??

Har ju lite fobier som ni vet. Orkar inte räkna upp alla,men en är LIKBILAR.

I Tisdags (Tror jag de va) så fick jag en sån framför mej ända från Undrom till Ö-vik. Jag vågar inte köra om dom eller ligga för nära...För tänk om de skulle ramla ut en kista med tillhörande lik.
Har verkligen skräck för dom.
Många som vet om de tycker jag är fjantig...
Men Nu har det hänt....När jag va in på Hemköp i morse innan jobbet så kastade jag ett getöga på Löpsedeln till Aftonbladet & vad står de inte där då?!?!? Jooo,de va minsan en LIKBIL som tappat Kistan efter vägen.
Där ser ni att de visst kan hända,oavsett om ni tycker jag är fjompig eller inte.
Blev full i skratt & gatt ringa till Tommy för att berätta. Alltså händelsen är tragiskt,men de va inte den jag skrattade åt....utan just att de hade hänt fast alla tycker jag är fjompig.
Efter en stund fick jag även ett sms av Hanna (hade berättat för henne när hon liftade hem med mej i Torsdags om min Likbilsskräck) som berättade om händelsen.
Ibland är Fobier befogade.....!!!!!!!!!!!!!

Har jobbat hela veckan & de är så kul. Trivs hur bra som hellst,ett sånt här jobb skulle jag kunna tänka mej på heltid.
Men idag fick jag ett samtal från dagis strax innan 15 som sa att Lilleman inte va pigg.. Han hade somnat vid Mellisbordet & hade ont i huvudet. Så de va bara att gasa hemmåt. Men gasa gick ju inge vidare faktiskt,hamnade bakom en tradare & sen va de kört,de va sån Snörök & snö så jag såg ingenting alls. Helt jävla otroligt. Vågar ju inte chansa att köra om,tänk om man får möte. Jag såg till slutet av motorhuven,sen va de vitt.
Men efter lite vila hade han piggat på sej lite & va ute med de andra barnen. Tur de,har verkligen ingen lust att vara hemma igen.
Han brukar bli så när de har varit mycket för honom.....Han är ju van att vara hemma med mej & bara vara på dagis 15timmar/v. Nu går han heltid & dessutom är de mycket barn på dagis. Men han vänjer sej.

Nu ska vi käka lite ostbollar & ta de piano i soffan....

Imorgon är de jobb igen som väntar & sen krogen(om jag får barnvakt vill säga) men jag ska vara nykter & köra. Otroligt men sant.

Mysig fredagkväll på er.

Inga kommentarer: