Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 19 februari 2010

Nämen...??

Igår va de som vanligt jobba. Massa nyheter kom in & dagen gick fort.
Vid 15 ungefär ringer dom från dagis & säger att Lilleman har Feber....IGEN.
Han låg på soffan & hade över 39 graders feber när dom ringde. Jag ringer Tommy,som såklart slänger in sej i bilen & far.
Trodde faktiskt att de skulle bli som förra gången dom ringde efter mej...Nämligen att han va ute & lekte när jag kom med andan i halsen för att hämta hem min sjukling.
Men igår va han dålig. Tommy skickade ett Sms & sa att han va riktigt Risig. Så den här gången ringde dom ju inte i "onödan".
När jag kom hem 19.15 så låg han på Tommy,men va tydligen inte lika varm,han hade ju fått alvedon. Men innan han skulle i säng började han gråta & sen va han stekhet igen.
Efter lite alvedon & en saga så somnade han ganska omgående iaf.
Nångång under natten kom han till oss,eller så kanske de va så att jag gick & hämtade honom till & med...känns lite bekant. Stekhet.
Han va ganska orolig under natten så jag sitter just nu i soffan med ögonen i kors & önska inget hellre än att få sova några timmar till.
När jag kom hem igår va jag dels supertrött & hungern hade gått över i illamående...så då kunde jag inte få i mej en enda lite matbit. Har ju som sagt tidigare Kräkningsfobi.
Men nu idag känns det bättre. Har fått i mej lite frukost,så nu börjar illamåendet ge med sej.

Får se om vi lämnar iväg Nisse idag...men de känns drygt att åka iväg till Graninge,börjar bli ganska mätt på att köra bil. Klarar mej bra med de 15 mil jag kör dagligen ändå.

ses

Inga kommentarer: