Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 30 januari 2009

Ändrade planer

Idag skuttade jag upp ur sängen,eller rättare sagt pustade & morrade mej ur sängen. På med kläderna & iväg de bar till dagis...trodde jag ja,vi satte oss i bilen & skulle starta,men Icke. Biljäveln startade inte. Så där sprack mina planer för dagen,vilket bestog av att lämna Erik på dagis,gå en prom & sen fara på skolan för att sitta där med Emma.
Istället vart det en massa ringande till Tommy & lillebror min. Brorsan kom & skulle hjälpa till & då ville ju såklart Erik oxå hjälpa så till slut blev jag så stressad på Erik så vi skjutsade honom på dagis. Han va överlycklig att de va Mathias som körde. Han satt som ett ljus hela vägen till dagis.
Han tycker verkligen om sin Morbror..
Sen när vi kom hem så jävlas vi en stund till med bilen min,men den ville inte som vi ville. Tillslut så bestämde vi att vi skulle in & käka Toast till frukost & jag skulle ringa Falck asskår. Så fick dom komma & hämta min bil & jag skulle få en hyrbil tills min bil va klar. MEN Mathias ringde till en som håller på med fordbilar & pratade med han en stund,sen hade Brorsan fått ett uppslag för att kanske kunna laga bilen. De va bara att vrida om nyckeln & gasa som en tok,tydligen. Sagt & gjort på med vintermunderingen & ut i kylan igen & vrid vrid gas gas så startade åbäket. Kan man bli trött eller trött. De där hade jag kunna fixa på ett grisknull men inte fattade jag att de va så enkelt. Jag vill inte göra så mycket med bilen när jag inte vet vad som är fel & tänk om jag gör nåt annat fel så de blir flera pengar dyrare än beräknat bara för att jag satt & gnuggade & jävlas. De va några ventiler som låst sej i nåt läge av nåt slag... Jag ska vara glad över att jag vet vart jag ska fylle spolarvätska på bilen & tanka den (när jag väl kommer ihåg att tanka den). Så nu sitter jag här nyduschad & funderar på om läxorna blir gjorda av sej själv eller inte. Orkar inte fara iväg till skolan idag,va ju där igår & så ska jag dit på Måndag igen. Får passa på att göra de nu när Erik inte är hemma & sen när jag suttit med läxan ett tag så kan jag ta mej en prom eftersom de inte blev nån imorse.
Men då är de ju de att jag måste duscha igen,eftersom jag redan duschat en gång eftersom jag trodde att jag skulle behöva fara till verkstan med bilen så vill man iaf vara nyduschad & inte se ut som en bondslurk. Med mössa & vinterkängor. Lite fåfängd är jag allt.

Näe nu ropar läxorna på mej..

Inga kommentarer: