Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 21 januari 2009

Ojojoj Cheeesesss

De här nätterna har verkligen inte varit att leka med. Hur mycket spring som hellst från personalens sida. De har larmats & de har städats. De har varit full rulle från 20.00 till 07.10. de här 2 nätterna jag jobbat.
När jag for i måndagskväll så fick jag svänga in till Mamma & Pappa,för vet ni vad?,de tog slut på soppa i bilen. Pappa har tagit för vana att ha en dunk hemma nu,han vet ju aldrig när jag ringer & har soppatorsk. Det är rakt nedstigande led på pappas sida,min Älskade Faster är precis lika dan...Men de är de som gör oss så speciell =)
Har sovit hemma hos Mamma & Pappa nu när jag jobbat eftersom dom bor i Graninge & de känns ju en aningens onödigt att fara tillbaka hem hit & sova för att sen sätta sej i bilen & köra tillbaka till Graninge för att jobba en natt till.
De är så lyxigt att komma hem dit,mamma fixar frukost & verkligen pysslar om en. Så de man behöver göra är att tugga själv. Så får man en "god natt" kram & förmaningar att man ska sova läääänge & så erbjuder hon sej att väcka en vid en speciell tid om man vill, Men där går gränsen,jag är inne på mitt 27de år så ställa väckaren & kliva upp själv de kan jag göra.
Så ligger man där i sitt gammla "flickrum" med blå tapeter med massa hål i efter alla Posters på Killar man dyrkade & självlysande stjärnor i taket som jag & ett av mina Ex satt upp. Kommer fram till att jag Verkligen Älskar mina föräldrar,vad skulle jag göra utan dom... Ni är bäst.

Imorse när jag skulle fara hem så va jag så där lagom trött & slut & ville bara hem till min sköna säng i Björkå. Men i och med att de kommit lite snö så blir de låååånga köer för att de är nån Gubbe med keps eller permanentade kärringar som håller 10 i 2 grepp på ratten & sniglar sej fram i 50 km/h. Men den som orsakar mest köer är de som ligger 2a. Kör om för Fan.
Men man får även skylla på de som sköter vägen...salta istället för att ploga,hur idiotisk får man bli egentligen? De blir ju bara moddigt,jävla dumhuvuden. Nolltolerans kommer de aldrig att uppnå om dom inte sköter vägarna så de går att köra på dom.
Men inte slutar min Morgon där inte..Kommer till Strinne,då börjar de låta väldigt konstigt under bilen,de skrapar & vibbrerar när jag svänger åt vänster. Min första tanke va Punka. Sen kom jag ihåg att vi måste byta fjädrar på bilen,de va nån som va av,så de va ju såklart en fjäder som gått av...trodde jag. Kör fortare hem för att komma så nära hem som möjligt så jag slipper gå så långt om bilen går sönder,men jag störs av Oljudet från bilen så jag gör som jag för de mesta gör,vrider upp Volymen på stereon i bilen & ut dunkar Takida.. Så då va de lagat,nu hör jag inte Ojludet så då finns de inte...Smart va??=)
Girar in på gården våran,får ta sats för de är en högplogkant & de skrapar riktigt ordentligt under bilen,så nu har man rengjort underredet på bilen oxå,riktigt praktiskt.
Ringer den jag alltid ringer i fråga om...allt, Min sambo. Så får man ligga där i snön på alla 4 med storarslet i vädret & hoppas att de inte är nån som ser mina troskanter. De va varken fjäder eller punka..de va nåt så allvarligt som nån plastbit som lossnat & skrapade mot vägen. Höna av en fjäder.
Så där då, då fick jag min sambo att komma hem tidigare,för hur visste jag att de inte va nåt allvarligt med bilen. Vill inte sätta mej i bilen & köra för att hämta min son & sen blir man stående nånstans eller att de blir nåt annat. Så han fick fara hem vid 15 för att hämta sonen på dagis. Men innan han gjorde de så girade han in här för att kolla på bilen min,kom in & sa att de va en plastbit som lossnade & inte nån vital del. Tog upp sin jobbarkniv & "lagade" bilen som bara en karl kan=)

Så bara för att vara snäll & för att få lite motion så har jag skottat gården våran idag. Jäklar anåda va jobbigt de va med denna tunga snö som kommit. Men nu är de gjort iaf.
Sen gick jag in för att Träna 15 min om dagen med Paolo Roberto.
Så nu har jag sträckt ljumsken & är darrig i Benen,.
Ska in i duschen nu & sen laga mat. Sen blir de barngympa för Erik om han orkar. Kanske en promenad för mej & sen läxläsning resten av kvällen.
Ska skriva en påhittade berättelse om en cancersjuk människa. Från symtom till tillfrisknande.
Intressant tycker jag att de är iaf...

1 kommentar:

Jane sa...

haha ja du är ju rolig du..vad duktig du är kolla att du har bensin;p..hur går det med pluggandet idag då??
Lova är pigg men har kräkts en gång idag, men dyngt desto fler gånger, hörde att de som nu haft magsjukan så kommer det från båda håll..huvva...men hon har fått behölle maten sedan lunchtid så jag hoppas att det inte blir mera.
Vi hörs kram