Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 3 januari 2009

Kallt

De är så kallt & jag har så tråkigt, somnade med Erik i våran säng för en stund sen. Nästan nyss vaknat. De är så fint väder men kallt. Varför ska de vara så här kallt för?? Man kan ju inte göra nåt alls. Inte när Erik är så frösen av sej,iofs så kan nog vem som hellst bli frösen när de är 20- ute.
Men man kanske ska trotsa kylan & bege sej ut ändå,men nu börjar solen så sakterligen gå ner så då blir de genast svinitjävla kallt igen.
Erik längtar tillbaka till dagis igen oxå..Han springer runt med sin mobil & ringer till alla kompisar på dagis,tur att de är en leksaksmobil annars så hade han fått en skyhög räkning.
Han ser så söt ut så,han kan prata hur länge som hellst med Flilip,Ida,Lova & Petsus.
Frågade även vilka han vill bjuda på sitt kalas eftersom han fyller år i Januari,först sa han bara Lova & Ida,gud så billigt tänkte jag,men sen kom ordbajsaren igång tillslut hade han bjudit varenda kotte på dagis även dagisfröken Ulla. De ska börjas tidigt med att smöras för fröken.
Han ska ha en Biltårta & saft har han bestämt. Tårtan va min idé eftersom jag hade en mamma som gjorde figurtårtor efter min & min lillebrors beställning varje gång vi fyllde år. Då har de inte varit nån rundtårta som hon ritat en bil på,utan de har varit en bil till formen. Undra hur många gånger Mamma svurit när hon mitt i natten dagen före kalaset stått & försökt fått till en tårta som vi beställt. De har varit allt från bil,tåg,skor,kanin till båt,skoter,hatt,gran, you name it.
Hon har fixat de så nu tänkte jag inte vara sämre än min mamma,så de är klart att Erik ska ha en biltårta,ska bara få hit mamma så hon kan fixa den åt mej=)

Jag har varit riktigt duktig idag oxå,inte ätit nån sötsak alls,inte ens en sockerbit till kaffet. En stärna i protokollet till mej då. Men ikväll så lär de väl bli de för jag har lovat Erik att baka en marängtårta till efterrätt idag,han skulle göra de igårkväll men klockan blev så mycket innan vi ätit & så,så jag sa att vi gör de imorgon istället. Efter lite grin & gnäll så gick de bra.
Han ska bjuda sin Lova sa han,så vi ska höra med dom om dom vill komma & äta tårta.

Nu ska jag slänga mej i duschen en sväng för jag är så frössen nu efter de att jag vaknade, så vi ses...

Inga kommentarer: