Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 17 januari 2009

Ute dag

Idag har vi varit ute nästan hela dagen.. Erik har ju en tendens att vara så trött eftersom han är vaken ganska så tidigt på mornarna,men idag sov han både på skotern & nästan en timme i sin egna säng när vi kom in..
Vi gick ut efter många långa skrikiga protester (från Erik),han skulle verkligen inte ut.. När vi kom ut så stog han bara som ett fån & stirrade med halvöppen mun & surade . Tänkte att vi måste ju hitta på nåt jävligt fort innan de flyttar in nån fågel i gapet på han. Så jag lockade med de mesta,tillslut nappade han på att åka pulka ner för tommys fina snöplogskanter. Så de gjorde han hela 3 gånger innan han fick nåt tjurighetsskåv igen. Så jag tyckte att han kunde åka lite spark då,men icke. Så då tog jag & skjutsade Tommy på den några gånger,de va ju lite tungt,de är ju ingen Flugviktare till Man jag har. Sen hade jag väckt Eriks intresse oxå så då ville han ju prova att åka han med. Så medans vi gjorde de så kokade Tommy kaffe & oboý & fixade iordning lite fika,sen for vi iväg med skotern & boben. Erik Tolkade en stund sen vart han frösen & trött så då fick han åka skotern isället & jag fick som vanligt pressa ner mej på boben med full skotermundering. Vi åkte säkert mer än 2 mil,kan säga att lite mer än 2 mil ihopkrupen på en bob inte är de mest hälsosamma för ben,arsel & rygg. Först en mil med mest bara uppförsbackar,okej,de är ju ingen fara egentligen,MEN de är ju en väg Tillbaka oxå,då med nerförsbackar. Med en bob som inte har styrning & jag har inte lärt mej styra med Arslet än så slutade de med några störtdykningar & avåkningar. En störtdykning höll på att få min Opererade arm att gå ur led,den jag opererade för att den inte skulle gå ur led igen. Är lite småöm där nu faktiskt. Är Iofs ganska så öm i hela kroppen efter den hära dagen.
Erik han sov ju som vanligt han..Mammas pojke de där,jag va precis lika dan,somnade vart jag än va...
Vi åkte en bra bit innan vi stannade för att fika & fundera på vart vi va nånstans,vi har inte kommit fram till de än faktiskt. När vi skulle bege oss iväg igen så ringde min Lillebror (som bor typ 2 mil ifrån oss,men som man aldrig hinner träffa) & han va på väg till oss. Jippi här står vi & inte riktigt vet vart vi är & min bror är på väg till oss & han hade andra ärenden oxå,men han ville kika in & säga Hej. Så de vart fullgas hem (med vårat vrålåk så gick de säkert 10 km/h i medvind & nerförsbacke) men brorsan hade lovat att stanna kvar tills vi kom hem.
SÅ då kom vi ju då till de oundvikliga Nerförsbackarna. Eftersom vi inte riktigt visste vart vi var så va man liter nervös inför dom,för tänk om jag Bryter nån vital del & Tommy måste ringa Ambulans..Hur ska han kunna förklara att Käringa har krockat med en stortall i skogen,nånstans i Björkåskogen & behöver åka Limo till sjukhuset eller de är ju inge svårt att förklara men VÄGEN dit vi är är nog inte så lätt. (Men eftersom jag sitter här,ja då slapp han).
Men i vissa backar ja,då va ögonen stora som Pizzatallrikar. De va verkligen inte de lättaste att hålla sej kvar vissa gånger. Bromsade & åter bromsade med fötterna så jag slår nästan vad om att de rök om föttren på mej,Men eftersom de har varit regnväder & sen 30 Minus så va de ju ganska onödigt att bromsa egentligen,de gick ju åt helvete ändå.
När vi äntligen kom hem med livet i behåll så Ville Erik gå in för han frös,de kan jag förstå för fingrarna va Illandes röda & iskalla. Fattar inte,han hade fingervantar & utan på de så hade han vanliga tumvantar som varken är förstora eller försmå,men liks förbannat så fryser han om händerna ändå.
Så vi gick in & drack lite varmt med brorsan. Sen busade Erik & Brorsan en stund innan han for iväg på sitt.
Erik vart sur när han for & så åkte han upp på sitt rum för han slogs & efter en stund så hade han somnat igen.
Tommy han somnade han med på våran säng. Men jag är ingen som kan lägga mej så där på Em för om jag somnar då så kan jag inte sova på kvällen.
Sen åt vi mat & for till stan till Svärisarna & fikade lite.
Nu är vi hemkommen & jag sitter här & Grabbsen är nere. Erik ska snart sova han,men eftersom han sov till halv 5 i Em så är han inte så trött nu. Jag däremot håller på att somna ska jag säga er.

Inga kommentarer: