Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 8 januari 2009

Fuskar dag...

Idag har de fuskats lite i matintaget..skyller på skolan.
Missade Lunchen & vräkte i mej en Baguet med skagenröra & räkor till Sen Lunch/Mellanmål.
Blev längre än jag räknat med när vi va i stan. Men de är ju en dag imorgon oxå så då tar vi nya tag.
Frukost: Lätt vaniljyoghurt med GI-mussli & fröig med skinka på.
Mellanmål 1: 1 Äpple & vatten.
Som sagt sen Lunch idag, men den va goooood =) Blev en Latte oxå,inte nyttigt men ack så god den med=)
Middag: Asiatisk kycklingsoppa & 2 rostade Äntligen med skinka. Kaffe med Mjölk & en sån där kaka som vi åt igår..
Kvällsmålet: Blir som vanligt en kopp te,kanske en riskaka,men med tanke på mitt fuskande idag så är de inte mer än rätt att jag Straffas & inte får nån riskaka alls.

- 600 gram visar vågen på.Okej,de är inte mycket,men de är liten bit på väg...Om än Bra Liten.

Köpte ett bälte idag på REA som är lite litet,når precis runt traktordäcken..så de är en liten Morot,visserligen billig,men ändå. Strävar nu efter att kunna få de till första Hålet.

Imorgon måste jag göra en kraftansträngning med en promenad & försöka äta riktigt & inte fuska. Men jag vet ju att de kommer att bli sånna här "bakslag" lite då & då. Så länge de inte gäller bakslag som innefattar Godis så är jag nöjd.
Har lovat mej själv att jag ska få äta godis på Lördagarna, om jag är sugen,inte annars. Som de är nu så klarar jag mej utan de. Enda gångerna de är jobbigt med godissuget är när jag handlar & samtidigt är hungrig,eftersom godiset är vid kassorna. Men än har jag stått emot & de är jag Stolt över.
Blir en tidig kväll ikväll känner jag,trötter i ögat.

1 kommentar:

Nettan sa...

Allt minus är positivt:-). Smart med skärpet. Ska man kanske göra.