Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 2 januari 2009

Nytt år,nya bravader

Nu är de nytt år & de nya året ska fyllas med allehanda ting.
Vi hade de rätt mysigt här hemma på nyårsaftonen. Med god mat & gott att dricka till.
Men de där med spelandet gick åt pipsvängen. Alla andra fick så lätta frågor & jag fick alla svåra.
Så typiskt. Så jag förlorade,men de va ganska jämt mellan oss 4 ändå.
Erik han va vaken ända tills 23-tiden då låg han & Mini i soffan halvsovandes. Strax innan 00 slaget så gick vi ut till alla andra Björkåbor & skålade in de nya året med dom. Såg på alla raketer som small överallt.
De va en raket som small bara några meter ifrån oss på marken,de va nån som satt fast den för hårt i marken så de vart en raketexplosion där,så mitt vänstra öra är fortfarande konstigt. De värker & tjuter i det hela tiden. Vilken JÄvla smäll.
Matilda & Mini gick hem till oss eftersom Mini blev orolig av smällarna.
Peter som vi köpte huset av tyckte att vi skulle följa med hem till honom för att ta en öl & få ett papper som tillhörde vårat hus,så vi följde med. Tommy gick hem tidigare eftersom vi inte ens hade bestämt med Matilda & Per att dom skulle vara barnvakt. Jag blev kvar ett tag till. Sa till Tommy att jag bara skulle dricka upp whiskeyn sen komma hem,men den whiskeyn blev genast till 3 st innan jag & en jobbarkompis (Ulrika) vinglade hem. Då hade vi hjälpt Peter att städa undan oxå. De va snorigt jävla kallt ute,men som tur är så bor han ju ganska så nära oss, så de va ju inte så långt. När jag kom hem så hade jag såklart ångest över att jag blivit kvar så länge & Tommy som vanligt hade fått gått hem tidigare & lämnat festen. Så de va ju bara för mej att krypa till korset & be om ursäkt. Sen låg vi (mest jag) & viskade (eftersom Erik låg i våran säng) fram till halv 5. De va inte alls roligt när Erik vaknade 7. Jag va inte ens nykter då. Såklart ville han ha blöja eftersom han inte vill bajsa på toan. När han gjort de han skulle så är de ju så att man måste byta på han. Med tanke på mitt dåliga beteende på natten så vågade jag inte be Tommy byta på han utan jag tog tjuren i hornen & gjorde de själv. Mådde ju inte precis bättre av de...urk.
Sen va jag bakis i stort sett hela dagen.
Vi va ut en sväng med skotern oxå igår,de va kallt,trångt men skitkul. Man fick friskluft,men när de guppade som värst så va den lilla brödbit jag fått i mej till frulle på väg upp.
När vi kom hem så va min kompis mirre här med sin adrian. Så då fickade vi & myste med Te i soffan. Så bestämde vi att vi skulle äta middag på en av alla Pizzerier i stan. De va så gott så gott med nåt riktigt fettdrypande i magen.
Sen for vi hem & jag somnade på Tommy medans Erik såg på "Cars".

Imorse tog Erik sovmorron ända tills 8 de va sååå skönt att få slippa vakna vid 6. Tommy hade ju oturen att få jobba idag så han fick ingen sovmorron han inte.
Imorgon om de inte är svinkallt så ska jag & Erik åka hem till mamma & sen ska vi åka skidor med Erik.
Näe nu håller Erik på med nåt som jag inte vet vad det är så jag måste gå ner..
ses

Inga kommentarer: