Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 5 januari 2009

Nu kör vi...

Skulle vilja skriva upp min vikt & mina mått,men jag skämms så oerhört mycket över det. Så de skriver jag upp i min privata dagbok som ligger...nånstans i flyttröran. Kanske men bara kanske så skriver jag upp all sån info när jag känner att de är nåt jag lagt bakom mej,när jag kan blicka framåt med mina magrutor & svällande Biceps.
Som de är nu så är jag så obekväm med min stora kropp så jag drar mej för att visa mej i annat än mina mjukisbyxor & fleecetröja.
Jag har inte vägt så här mycket sen jag bodde hemma & fick körkortet.
Fattar inte att man kan låta de gå så långt så att man är på gränsen till tresiffrigt. Till mina 163 cm så är de inte de minsta klädsamt.
Men de är inte förrän nu som jag verkligen känner av min vikt,nu när jag gått hemma utan att jobba,de är då jag kännt att nu måste detta få ett slut. Jag är 26 år nu,jag vill uppleva min sons uppväxt & med lite tur mina barnbarns uppväxt. Jag vill kunna leka med Erik utan att de ska kännas som jag ska kvävas av ansträngning. Mina knän & korsrygg har tagit stryk,nåt som jag aldrig har haft problem med förut. Man vill inte lyssna på de kloka som säger att du behöver inte få problem NU,men om några år så kommer problemen. Man bara låter de rinna av & tar en chokladkaka till. Nu sitter jag här när några år gått & jag känner av problemen mer & mer. Nu önskar man att man inte köpt den där chokladkakan som va på Extrapris,eller den där packen kakor med tag 3 betala för 2. Men man är alltid efterklok. Jag har ingen att skylla på..
Bara mej själv & mitt dåliga karaktärsinne. Kanske lite taskiga Gener oxå,man kan ju inte skylla allt på mej...
Men nu börjar min (& Janes) strävan mot ett bättre leverne.
Idag har de gått bra,än så länge. De är väl när nykokta kaffeoset kommer som suget efter sötsaker kommer som en smäll på käften.
*Frukost, Keso (naturell) med lite päronbitar i & en stor kopp Grönt te. Inget socker eller honung.
*Lunch, Pärstampa (egenhändigt gjord) & 2 skivor ugnsgratinerad korv på bädd av Paprika,lök & tomat.
*Mellanmål 1, resten av päronet & en halv avokado.
*Mellanmål 2,har jag inte ätit än,men de blir smoothie av frysta frukter & bär.
*Middag, Har jag inte heller ätit än,men de blir egengjord vegitarisk Pytt & till efterrätt blir de blåbär & en frukt.
*Till kvälls blir de en kopp te & om jag varit duktig så tar jag en bit hårdbröd eller en skorpa.
Motionen idag kommer att bli en promenad medans våra glin åker skrillor. Förhoppningsvis så är de inte så kallt.
Idag känner jag mej hoppfull & tänker att jag kommer att klara de.
Men fråga mej om nån dag när sockerabstinensen har satt in,då känner jag mej nog inte lika pigg på att gå ner i vikt som jag gör idag.

Funderar på att beställa ett fint klädesplagg i strl 42 som en liten morot,Borde ju kunna gå ner 2 strl till sommaren,eller??

Nu ska jag gå ner till min kära vän,mixern & göra en smoothie till mej & sonen (om han inte somnat).

Tar gärna emot Tips & ideér från alla som läser.

2 kommentarer:

Jane sa...

Det ser bra ut..matsedeln menar jag;) jajjamensan detta ska vi klara!!!!! så är det bara!

Nettan sa...

Klart du fixar detta. Kändes som om det var jag som skrivit. Skäms för att skriva ut mått och vikt och det var precis vad jag skrev i fm. Håller tummarna för dig:-)