Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 15 januari 2009

Peppar peppar

Än så länge har inte nån annan i min familj visat några tecken på Magsjuka,så jag hoppas de håller i sej. Har ingen ork alls idag. Men jag ska försöka ta mej ut i de fina vädret en stund för att andas lite frisk luft. Erik sover just nu så jag får vänta tills han vaknar till,sen blir de lunch & utgång. Han får inte vara på dagis nåt den här veckan ifall de är magsjuka så inte han startar en epedemi där. Han verkar nöjd ändå.
Igårkväll när han kom hem så va han super glad,han hade ju fått med sej glass hem så de ville han ju ha,men de syntes på han att han va trött. Så han satte sej i soffan med glasspinnen & började äta,men så gick den av precis ovanför pinnen. Tror aldrig jag har sett nån bryta ihop för en sån sak. Han storgrinade så tårarna fullkomligt sprutade. "Glassen är döööööd" hulkade han fram gång på gång. Försökte få han att äta upp den ändå,men de va helt kört. Glassen va ju död.
Sen när han lugnat ner sej lite så fick han varmmjölk som vanligt & sen va de sängen som väntade. Efter lite grin & gnäll så låg han i sin säng & sov,han såg ut som en lite ängel...=)
Sen så vaknade jag vid 3 tiden av "mampaa" då är de nån av oss som ska komma,då spelar de ingen roll vem de är. Men ropar han Mamma så är de bara jag som gäller & ropar han Pappa,ja då är de han som gäller. Då ville han komma till oss & sova,han va iskall hela han. Hans småfötter borrade in sej i mitt hull för att hålla värmen. Gud så läskigt de är med kalla fötter mot ens egna varma kropp....

Måste försöka gå en sväng idag med,får se hur magen känner sej efter jag ätit lite mat. Blir skonkost idag. Men jag vill inte gå så långt när magen är som den är,ett muller från den & man hoppas att en toa är ledig.
Ska gå ner & sortera lite tvätt nu oxå,så man kan ta med sej tvättkorgarna upp & fylla dom igen. Man samlar på sej mycket tvätt. Erik klär av sej i Tv-rummet,vi i sovrummet eller på toan när vi duschar så de är bara att gå på klädesjakt när de är dax för att tvätta.
Skriver väl mera sen,eller så kommer jag tillbaka imorgon.

Inga kommentarer: