Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 25 januari 2009

Vansinnigt

Inatt har de snöat hela natten i Graninge,men vart tog plogbilen vägen då?? Ja,inte va han i Graninge iaf..Näe då,kvart över 7 i morse när jag skulle fara hem så fick jag pullsa i djupsnön till bilen,till saken hör att jag hade mina sommarskor,kan ju säga att de inte va de smartaste draget jag gjort denna vecka. Sen hela vägen till HElgum så fick man hålla tungan rätt i munnen & hoppas på att dom jag mötte gjorde lika dant. Slirigt som bara den va de. Vill ha en Stor tung bil med 4 wd i så att jag kan ta mej fram var som hellst. De ska bli mitt nästa köp när jag blir miljonär.
När jag kom hem efter mycket svärande över väglaget så möttes jag av Erik i Trappen,så de va bara att följa med upp till sängen utan frulle idag,visserligen hade jag ätit vid 3-tiden i natt så jag va inte så värst mycket hungrig. Sen blev de lite familjemys i sängen med Disneykanalen innan jag körde iväg dom ner så jag fick sova i fred. Men inte blev de så mycket sovet inte. Erik har ju sina vansinnesutbrott med tillhörande Höga Ö,blir Galen i hela huvudet ibland på han.
Min kära bror ringde & väckte mej vid 11.50 men jag iddes inte svara,tröck på ljudlös,men då va jag redan vaken så då steg jag upp. Tur va ju de för han,Hanna & Emma kom på skotrarna & tyckte att vi skulle bjuda på fika..Ja visst,tjenare här finns de ju mycket fikabröd...Kanske kan skrapa ihop en eller två viktväktarkakor med lite tur. Så då bestämde vi att vi skulle fara iväg med skotrarna & grilla korv. Så vi kokade lite kaffe & packade iväg oss. Jag på kälken Erik på bobben & de andra på varsinn skoter. Tommy fick köra sin gammla skoter som brorsan köpt. De va en gasarglad & körkåt sambo jag hade,tills jag sabbade allt för han.
Brorsan körde ju vrålåket med mej på kälken & Erik som nu hade förflyttat sej till skotern med mathias. Så körde vi fast i en uppförsbacke. Då rann mitt tålamod över riktigt. Dessutom hade jag nyss haft en näradödenupplevelse med tillhörande hjärtinfarkt när jag tvingades gå upp för hela den förbannade backen innan den backen vi körde fast i. Erik va tjurig & jag förbannad. När Tommy kom tillbaka va de en väldigt obehaglig stämmning mellan oss alla 4. Men Tommy fixade så vi kom upp iaf. SJälvklart fick ju vi pulsa upp för denna backe oxå. Ojoj va jag va Arg. Jag fick åka med Brorsan på hans skoter för Tommy tog Erik & for på vrålåket. Stämmningen blev bättre när vi kom fram & Elden började spraka. Vi grillade korv & drack kaffe,sen började de bli riktigt kallt så då for vi hemmåt.. Erik somnade i tommysfamn på väg tillbaka,skönt.
Nu har jag hamnat här en stund,ska nog gå en sväng innan vi ska fara till stan & käka eller så går jag efteråt när jag kommit hem.

Hittade en artikel om ADHD i en tidning inatt. De va som att läsa om sej själv faktiskt.
Den som har ADHD har svårt att hålla kvar uppmärksamheten & att kontrollera sina Impulser.
De finns andra saker som oxå stämmer in på mej; Psykiska problem så som depression,ångest,oro & sömnsvårigheter.
Men det jag mest fastnade för va Svårigheter att kontrollera Impulser. Få jag en impuls så gör jag den oftast. Jag kan få impulser så som att jag bara måste köra i diket,vet ni hur jävla svårt det är att motstå en sån impuls?? De är såååå svårt att motstå.
Eller en dag fick jag en impuls att skalla Tommy,såklart gjorde jag det,jag va ju inte så poppis efter det faktiskt.
Måste ta & göra en lite fördjupning i det här med ADHD,är ju lite nyfiken på vad det är som jag fått egentligen. Man får en diagnos & sen tackar man för den.
Jag ska bli professor i ADHD när jag blir stor...

Nu vankas pizza eller nåt annat nyttigt.
ses

Inga kommentarer: