Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 16 januari 2009

Så irriterande

Har beställt gardiner från Jotex. Fina köksgardiner med Tulpaner på. Tog även Olivgröna enfärgade gardiner för att ha bakom tulpangardinerna. Köpte även massa andra saker.
Hämtade ut paketet idag,nöjd & glad.
Nu är jag inte lika glad längre,snarare jävligt irriterad både på mej själv(hur jag nu kan bli de) & dom dumma tulpangardinerna.
Slet ner Julgardinerna & packade upp dom nyköpta & började stryka. Där kom första ojdå tanken,jag har ju inga gardinstänger som man kan hänga 2 gardiner på samma sida, Jag har ju bara EN rundstavsgardinstång (de va ett långt & inte uppfunnet ord än de där,ska ta patent på de). Mina kloka hjärnhalvor började tänka så kom jag fram till att jag bara hänger upp tulpangardinerna & hänger de gröna nån annanstans tills vi köpt nya gardinstänger som inte är Rundstavsgardinstänger. Strök klart tulpanerna & där kom då andra ojdå när jag skulle trä dom på Rundstavsgardinstången,ja då va den för tjock för fållen uppanpå gardinen. Jahaja,nu skiter jag i de här sa jag till Tommy. Men av nån anledning så tog jag ner gardinstängerna i själva köket köket,där vi lagar mat. De stängerna va tunnare,så då strök jag dom gardinerna istället som skulle hänga där,de va kappa istället för panelgardiner. Ojdå igen,dom va ju såklart för långa,så dom måste jag kapa till lagom längd,men de tänker jag göra när jag lugnat mej & köpt en ny sax, kökssaxen är ju inte så bra. Så dom hänger där dom ska & ser söta ut.
Men när jag liks va i farten & strök så tänkte jag att då stryker jag även de gröna & av nån outgrundlig anledning så provade jag Rundstavsgardinstången på dom oxå & såklart så passade de perfekt. De blev så jävla fult men nu får dom hänga kvar tills jag får tag på en symaskin för att sy om kanalen på tulpangardinerna. Ljusolivgrön & så ljusgrå tapet,de va verkligen ingen höjdare. Dessutom har jag inget fint band att hänga runtom så man får de där fina hänget på gardinerna,så de är ju inte direkt nåt ljusinsläpp just nu.
De ska då Jävlas in i de sista.

Har haft grejor för mej hela dagen lång.. Gardiner som jävlas & nu ska jag ner & baka ut en tekaksdeg. Så imorgonbitti får vi nybakta tekakor till frulle.
Sen får vi hoppas att de inte är 29 grader kallt imorgon,för då får jag spunk.

ses

2 kommentarer:

Jane sa...

nu fungerar det!!!!!!!!!!!!!!!!

Jane sa...

Vad har ni haft för er idag då? Jo jag räknade in dig till de som läser men det finns ju några fegisar därute som inte törs ge sig till känna;)
Vad hittar ni på i morgon då?? ha det kram