Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 4 januari 2009

Ont

Nattten mot idag tillbringade jag i soffan & på toan. Hade magkatarr igen. Tänk att man aldrig blir kvitt den skiten,den biter sej fast som jag biter mej fast i min Tommy.
Inte blev de bättre av att de va svinigt jävla snorkallt idag oxå. Ville ju ut & åka skoter eller skridskor. Men jag vägrade vara inne i huset en dag till tillsammans med filmen "super Zebran" , en speedad Erik & en rastlös sambo. Så vi for till svärisarna & fikade lite & sen for vi på affären.
Där blev jag måttligt chockad när vi skulle betala & de bara va nåt på 500 kr vi skulle punga ut med,3 påsar full med bla kycklingfilé & lax. De va ett Halleluja moment som tydligen blivit en fluga att säga. Vi for även till de andra huset & hämtade hem lite andra saker därifrån. Känns lite vemodigt att gå in där,man har ju mycket minnen. Men nu ska vi skapa ny minnen i detta hus.

Imorgon börjar våran strävan mot Strand 09. Känner mej hyffsat peppad,bara man kommer igång så brukar de ge sej efter en stund. Så nu ska vi äta tillsammans varje Onsdag & kanske nån dag till i veckan. Vi har varit så seriösa så vi till& med har gjort en Meny för 5 veckor framöver.. Nu är de inte så att vi ska äta samma mat båda 2 (förutom varje onsdag då) men jag hade en hel massa recept från Måbra-tidningen som vi ska nyttja nu. Men man gör om recepten lite, tar bort de man inte gillar & kanske slänger dit nåt annat nyttigt istället som man äter. Typ Oliver & kronärtskockor (stavas??) sån kommer inte på min tallrik iaf.
Har suttit idag & kryssat för massa kläder till sommaren som jag vill ha....i en mindre Strl men jag har inte vågar skicka efter dom än,för tänk,bara tänk om jag skulle gå ner en Strl mer, då står jag ju där utan kläder ändå eller om de nu mot för modan skulle bli åt andra håller att jag gick upp istället för ner,ja,då står jag ju där då oxå utan kläder.

Om min blogg ser lite konstig ut & sånna saker,då beror de på att jag,det lilla datageniet håller på att prova mej fram så då kan de lätt bli lite fel innan jag fått till de riktigt..

Nu ska jag sminka av mej & krypa ner i sängen med Erik(de lilla preventivmedlet) & Tommy. Ska läsa En plats i solen. Av Liza Marklund. Än så länge är den riktigt bra faktiskt.
Susselull....

Inga kommentarer: