Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 6 januari 2009

Mör i hela kroppen

Idag har vi varit ute hela dagen med Lova,Jane,robert & Leo. De blev en tur på skridskorna, men de verkade inte som om de va lika kul som igårkväll..Dom låg mest på isen idag,men men.
Sen gick jag & Jane med Leo i vagen ner till Tjärna,övriga familjemedlemar åkte skoter ner dit.
Men de blåste & snöade så de va inte så här skönt & mypysigt som de brukar vara, men de va härligt att få lite friskluft. Vi gick såklart även tillbaka i motvind & snöstorm.
Sen när vi kom hem till oss igen,så gick vi in en stund. Tommy va kaffesugen & Erik ville se Kalle Anka så då gjorde vi de. Sen gick vi ut igen & drog igång skotern & Erik fick åka på Bobben efter den,de va kul. Han sken som solen i Björkå. Men efter ett tag så såg man på han att han va trött så då bytte jag & Erik plats. Sen gick de inte många minuter så sov han i Tommys famn medans han körde. Jag hade fullt upp med att försöka hålla mej kvar på skotern. Magen & brösten är i vägen i vanliga fall,om man dessutom drar på sej skoterkläderna.. så ja,man blir ju inte vigare av de iaf. När vi åkt ett tag så vände vi & då va de ju såklart nerför hela vägen,så i de värsta nerförsbackarna så kopplade jag lös mej från skotern & susade så graciöst ner för backen...
Eller sanningen är ju den att mina skrik & skratt hördes väl över hela Björkå & de va som att försöka hålla sej kvar på en ilsken tjur när bobben flög ner för backarna i Minst 150 knyck.
Men kul va de.
Så lite motion har jag fått idag med..
Annars så har jag sånt "knaper" sug idag,vill tugga på nåt knaprigt hela tiden. Men sötsug har jag inte...inte än iaf.
*Frukost Havregrynsgröt med Äppelmos (de är inte så nyttigt men jag klarar mej inte utan de på gröten) 1 dubbelsmörgås "fröig" (såååå jävla gott bröd) med mosad avokado,skivad tomat & gurka & en kopp Te. Inget smör idag.
*Mellanmål Inget,vi åkte skridskor med barna itället.
*Lunch Hamburgare i grovt bröd med lite ketchup & senap. Vi grillade ute vid Tjärna så då gills inte kalorierna,de har jag bestämt.
*Mellanmål Halv apelsin,2 skorpor (fullkorn hårda & äckliga) i kopp kaffe med mjölk.
*Middag har jag inte ätit än men de blir Ris,Grillad Kyckling & grönsaker.
*Kvällsmål Te & kanske nån skorpa tror jag. Eller en frukt.

Nu ska jag nog snoka runt på lite andras Bloggar ett tag innan maten är klar..Eller riskokaren är klar nu faktiskt så då får jag snoka efter maten.

1 kommentar:

Nettan sa...

Hej..
Låter som härlig dag:-).
Kyckling är så gott och man kan variera det så mycket också. Mums:-)