Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 8 januari 2009

Funkar inte riktigt

Nu när jag håller på med mina Matlistor & hjärnan är fyllda till bredden på vad jag får äta & inte så glömmer jag bort allt annat som måste göras.
Jag kör på i 130 knyck hela tiden så allt annat blir åtsidosatt. Ta bara som när man är på Affären, då kollar jag efter nyckelhålsmärkt mat lastar vagnen full med det & känner mej duktig & far hemmåt. Men va då, man kanske måste ha Toapapper,blöjor,hygiensaker mm mm oxå. Men just nu är min Hjärna inställd på Mat- nyttig sån allt annat får vara. De går ju inte att Torka sej när man varit på toan med en Tomat heller...
Nu kanske ni förstår varför Jag kallar mej Förvirrade mamman...
Jag saknar Simultankapacitet (stavas??) jag är som en Karl ;)
De är tur att jag har folk som håller reda på mej,särskilt då min Karl som är mer frutimmersaktig än jag själv =)

Idag har jag varit första dagen i Skolan. Herregud,de ser precis likadant ut nu som när jag gick där,fast nu kallar man dom för småglin,nu när man är så vuxen som jag är..host host=)
Vi (jag & Ullis) gjorde en repa på stan oxå,de är ju massa REOR nu,sånt gillar jag..
De ska bli intressant att se om jag har tålamodet att gå kvar..tappar de lätt när de går tungt. För har man lite koncentrationssvårigheter så är de ju ganska så lätt att man missar vad som sägs när man upptäcker en fågel som pickar på fönstret (de är ju mer intressant,just för stunden iaf)
Men jag ska försöka härda ut de här 3 terminerna...Vill jag bli ambulanssjukvårdare så blir de till att härda ut mycket längre,men nu tar vi de här i små steg..

Nu ska jag snart hämta hem min lilleman från dagis,han är säkert Jättetrött idag. Få se vilka baciller han drar hem nu,de går ju magsjuka så man får se om jag vill vara Mamma då eller inte.
De är de värsta som finns..magsjuka & välling urk urk.
Så de är bara att ta fram Handspriten & vitpepparkornen igen.

Inga kommentarer: