Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 28 januari 2009

Inte så smart drag av mej

Ibland är man rätt efterklok. Jag är efterklok nästan jämt. Mina Impulser säger till mej vad jag ska göra & då gör jag dom,...för de mesta.
Igårmorse drack jag apelsinjuice,ett stort glas kylskåpskall juice. De är ju så gott. Men vad händer,magen gör uppror. Jag ignorerar min smärta,käkar en kryddstark gryta till middag & på det så dricker jag kaffe & käkar hallon & blåbär med en lite klick vaniljglass till efterrätt. Hejjja, där försvann min sömn för natten. Har sån magkatarr.
Dessutom har man en miljon saker att gör,läxorna svämmar över,Erik som fyller år idag, Erik som varit hemma från dagis i 2 dagar,göra tårtbotten,städa & massa andra saker.
Min mage tål ingenting alls. Varför ska jag ha sån mage för.?? Jag vill vara en sån som häller i mej 2 koppar kaffe & ett glas apelsinjuice sen fara iväg på jobbet.
Hade jag gjort en sån sak så hade jag fått vända halvvägs till jobbet för att fara hem & bosätta mej på toan & gå som en ostkrok...
Dessutom kommer min älskade mamma hit & då vill man ju må bra,annars så är hon på en som en hök att man ska göra si & så =) men de är ju mammans lott i livet att oroa sej för sina barn.

Ja,idag fyller min lilla stora gosse 3 år. Tiden den går så fort. Idag kommer mormor på besök på dagen & antagligen kommer farmor & farfar till kvällen. Blir kul för Erik de. Han har redan berättat att han ska visa momma sitt rum. Förhoppningsvis kanske jag kan plugga lite grann oxå medans hon är här...så social är jag.

På löradag blir de Pubafton...om jag slipper gå själv vill säga. Men de visar sej. Tommy jobbar & dessutom vill han inte festa i helgen..hur nu de kan komma sej??vem vill inte festa när man har chansen??

Nu ska vi duscha jag & Erik sen ska vi ner till vägen & vänta på att momma kommer med bussen eftersom hon är synskadad så får hon inte köra bil....eller synskadad,hon är näst in till blind..
Men nu har jag inte tid nån mer för den här dagen,kanske kommer med nå bilder ikväll..
Roger över Roger ut..

Inga kommentarer: