Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 3 oktober 2009

Bowling

Igår hade vi besök hela långa dagen. Marie & hennes barn William & Klara va här. De va kul att ha nån att fördriva tiden med. Barna lekte som aldrig förr ,blandat med tv-tittning & lunchätning. Vi gick ut på en promenad så barna kunde cykla bort lite överskottsenergi oxå.
Sen for vi till stan för att möta upp Tommy så vi kunde äta lite mat på City. När vi sitter där börjar barna prata om Bowling & hipp som happ så hade vi bokat en bana för att spela lite. Erik har ju aldrig gjort de förut,men de gick bra. Lite dålig fart på klotet bara,men han kom fram till käglorna iaf....fast de tog en liten stund för klotet att rulla hela långa vägen.
Erik tyckte att de va super kul,så vi har lovat att vi ska göra om de nån annan gång.
De va en trött son som landade i soffan vid 20-tiden igårkväll. Men han satt uppe med oss ändå i soffan & tittade på Doobbidoo. Sen blev de raka vägen till sängs. Han somnade nog innan han la huvudet på kudden tror jag.
Imorse kom han till oss kvart över 6,pratade lite grann sen somnade han om till 8. Då började tjatet att få fara till farmor. Vi ska väl snart bege oss mot staden,måste handla hem lite saker tills ikväll. Vi ska på fest på Rixtan. Fördelen är att om de blir tråkigt har man nära hem =)
Är inte upplagd för fest,men de kan ju ändra sej ganska fort när de gäller mej.
Så då ska vi lämna Erik hos farmor på samma gång. Sen när vi kommer hem är de lika bra att börja med maten tills ikväll så man slipper stå & steka köttfärs när man är nyduschad & klar.
Festmiddagen består av Lasagne,till efterrätt vet jag inte,kanske inte ens blir någon. Ingen energi till att baka idag. Meeeeen de hinner väl ändra på sej de oxå skulle jag tro.
Man kan alltid ändra sej..

Näe,nu ska man väl göra nån nytta så man hinner med sej idag. Skumpan är på kylning,ska stoppa in vindunken oxå,fylla på med mera öl & groggvirke.

* Önskar mej ett större kylskåp när jag fyller år...gärna ett med ismaskin i. Så nu vet ni vad jag vill ha i present....
Jag fyller ju snart år vet ni,inte många Månader kvar nu =)

jaja.
ses

Inga kommentarer: