Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 29 oktober 2009

Läskigt värre

Igårkväll hände en läskig sak. Blev så rädd & då menar jag inte AAAaaahhh,en spindel-rädd utan verkligen rädd.
Äter ju medecin mot värken & stoppade ju i mej de igår vid 16-tiden. Vid 17.30 började jag känna mej konstig,hjärtat rusade,hela kroppen darrade & jag fick kraftiga tix/kramper i höger arm. Sen blir de bara mer & mer,vid 20 tiden när jag la Erik så hörde jag inget på höger öra & de lät jättekonstigt när jag pratade.
Ringde Tommy som såklart blev orolig....konstigt va?
Ringer sjukvårdsupplysningen & förklarar som de är,hon tycker att vi ska avvakta med att åka in & vill gärna att kanske nån kunde komma till mej så att jag inte va ensam...Men inte vill väl jag ringa folk kl 21 på kvällen..inte störa.
Så vi bestämmer att hon skulle ringa upp mej efter 45 min ungefär,för att höra hur jag mår.
De gjorde hon,hade lugnat sej lite,men hjärtat rusade lite ibland. Så hon satt att hon skulle se till att en kolega till henne ringer upp mej efter en timme igen.
När den kollegan ringde så va de bara högra armen som kändes lite konstig,den va tung & fingrarna domnade när jag böjde armen. Så jag skulle ha koll så att jag inte blev blå om fingrarna & att jag hade cirkulation i den hela tiden.
Sen somnade jag,men har sovit oroligt hela natten,idag är jag tät i halsen & hostig....irriterande som bara den.
Men nu tänker jag inte äta mer tabletter av dessa sorter,har hellre ont än att de ska bli så där igen....
Ssk trodde att jag fått nån slags reaktion på dom,så dom tänker jag lämna tillbaka.

Idag kommer Tommy hem oxå,ska bli skönt. Men de har även varit skönt att få vara själv lite oxå...göra lite som man velat på nåt vis. Är inte van att vara själv. I hela mitt liv har jag bott själv i högst 2 månader,de va när jag flyttade till min Lgh,sen blev jag ju sambo samma dag som vi blev ilag jag & Tommy. Så jag har faktiskt Njutit,inte för att jag inte vill att han ska komma hem,men de är skönt att vara ifrån varandra lite oxå..

Jaja,nu ska Marie & hennes barn komma en sväng. Hon har ringt sen 8 i morse,men jag somnade på soffan eftersom jag inte sovit så bra inatt.
Så ska jag packetera kakorna oxå.
Sen ska jag ringa A-kassan & undra vart mina pengar tagit vägen...en Lön på 500 är inte mycket att skryta med.
ses

Inga kommentarer: