Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 7 oktober 2009

Sjuka

Idag är Erik hemma från dagis. Han har blivit snorig & rosslig i luftrören. På mej har förskylningen tagit om IGEN. Är ju snart inget annat än sjuk jag....gggrrr.
Så de blir ingen barngympa för Erik ikväll. Har inte vågat berätta de för honom,vill spara min hörsel en liten stund till faktiskt. Så vi har bara struttat runt här i godan ro,till för en stund sen när jag fick nåt psykbryt & började baka igen.
Har en son som är en kallsongnisse iaf,de är de enda klädesplagg han springer omkring med här när han är hemma. Tycker ju att de ska bli kallt,men de tycker inte han.
Tyckte han kunde ta på sej byxorna & tröjan idag,men de gick inte....Men,då kan jag ju inte se mina kallsonger ju. Ja, svar på tal.
För en stund sen så satt han & käkade ett äpple när jag hörde att han nös & sen började låta lite konstigt, gick ju såklart för att kolla hur de stog till.
Mamma,jag har fått äpple i min Nos. säger han.
Hur lyckas man med de? Antagligen måste han ha haft de i munnen eller i svalget när han nös eftersom de hamnade i näsan på honom.
Efter lite äckligt pillande fick jag ut alla små små äppelbitar ur näsan,sen ville Erik inte ha nåt mer äpple.
Får se vad för bus vi hittar på idag...inget allt för ansträngande för Erik iaf,vill inte att han ska få krupp igen...men de kan ju bli de ändå.

På Lördag är de tjejfest hos Jenny oxå,ska blir trevligt värre. Hoppas bara att jag inte är sjuk då.

1 kommentar:

Jiis blogg sa...

Bli frisk bli frisk bli frisk!! kurera dig me maaaassa vitlök o c-vitamin, gurgla med citron så gör det susen!! =)