Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 15 oktober 2009

Nyklippt

Igår va jag äntligen iväg & klippte mej,de behövdes verkligen. Har inte gjort de på 4 månader. Men så stor förändring blev de inte, kortare i nacken & längre fram.
Vill gärna ha en frisör som kan säga vad jag passar i & inte. Jag vet inte alls vad jag passar i & med alla dessa frisyrer som finns så tycker jag att de är rätt skönt att den som klipper kan ta "Komandot",men icke den som klippte mej igår hon frågade precis allt...Är de inte frisörens jobb att kunna se själv vad kunden passar i?? De tycker jag iaf.
Jaja,ganska nöjd blev jag iaf...tur de.
När jag kom hem från stan så va de bara att packa upp alla varor jag varit & handlat,käka lunch & hämta Erik. Sen när han kommit hem så började jag göra Kärleksmums så jag har något i frysen ifall de kommer besök nån dag. Sen putsade jag färdigt fönstren invändigt, så nu är de som så,att om Någon rör fönstren då Jävlar blir de inte kul för den personen...I will Hunt you Down!!!!
Sen gjorde jag Kardemummaskorpor oxå...de är ju så goda.
Lagade Laxgryta a´la Lisa med Bulgur till & grönsaker då förståss.
De va ju barngympa oxå,men när kl va 17.15 så sov Erik,gick inte att få liv i pojken.
Tänkte att de är bara att bära upp honom till sängen. När de va gjort så svidade jag om till Mysbyxor & gjorde glasyren till Kakorna...17.45 hör jag tassande steg uppe & en nyvaken pigg kille kommer nerspringande för trappen..Är de barngympa nu då?? Försökte få honom att glömma den,jag hade ju annat för mej för tillfället. Men icke de inte. Full fart,jag het & tokig & Erik sprang runt som en yr höna för att hitta allla saker. Tommy fixade Erik medans jag svidade om Igen,kastade oss ut i bilen & iväg de bar.
De va Me&I party där borta oxå,men jag köpte inget. När gympan va slut så for vi hem & åt kvällsfika,sen blev de sängen för Erik.
Medans vi va på Gympa hade Tommy putsat fönstren utvändigt i köket & en ruta i tv.rummet,sen blev de för kallt för hans händer. Gulle Han.
Så nu är de bara utbyggnaden kvar,men där ligger solen på hela tiden,blir till att putsa på kvällen eller vänta tills de är regnväder.
Men jag har inte putsat mellan fönstren,öppnade på Ett & ut kryllar de spindlar....Mmmm,jag dog nästan.....kunde ha slagit ihjäl mej eftersom jag höll på att ramla ner från diskbänken i rena förskräckelsen.

Idag har jag inte gjort så mycket än,har suttit & tittat på film,surfat runt lite & nu skriver jag här. Ska göra bullar idag..om vi har någon mjölk vill säga. Blir svårt annars.
Känner inte för att göra nåt idag faktiskt. Men de finns saker att göra,men Jag vill Inte.

Blev lite besviken för några dagar sen oxå...fick inte jobbet jag ville ha. Tyckte att jag skulle passa i en brödbutik,men tydligen inte. Hur ska man få jobberfarenhet om man inte får prova på att jobba med jobbet. De ska alltid vara utbildad personal med yrkeserfarenhet i 3-5 år. Blir så less. Ska fråga på Af om jag kan få nån arbetspraktikplats på nåt ställe...gärna då ett bageri.
Annars blir de ju till att börja plugga iaf..Men nu har jag bestämt mej att jag skulle vilja bli Bagare/konditor,nackdelen är att den utbildningen finns i Stockholm & inte är på distans. Kom inte ihåg hur lång utbildningen är,men än då...Stockholm.
Men jag vill jobba i en lite brödbutik,där man går in & känner doften av nybakt bröd,där bagarna har vita bagarmössor på sej med mjöl på kinderna. Där de hänger brödkakor från en pinne i taket,där man har allt nybakat bröd i korgar med rutiga bakdukar runt om. Där de är en plingeling klocka ovanför dörren,så när någon öppnar/stänger dörren plingar de till.
Kan ni se bilden framför er?? de kan jag. De är mitt drömjobb.

Näe,jag ska nog ta & göra nåt nu...
ses

Inga kommentarer: