Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 25 oktober 2009

Skit dag

Idag skulle jag inte ens ha stigit upp ur sängen,skulle legat kvar med täcket över huvudet om de inte hade varit för att de är Noll luft uppe & hur varmt som hellst. Har sån värk i ryggen idag så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Knaprar värktabletter som godis just nu....eller inte som godis,men har tagit Tradolan & Ipren & hoppas verkligen att de ska bli nån förbättring. Har verkligen ingen ro att ligga i soffan idag. Måste baka & städa idag ju. Har redan bakat Saffransskorpor & Lionbar till nästa Lördag,drömmarna gjorde jag igår..Måste göra en plåt till med drömmar,för en plåt blev misslyckad så dom kakorna är klassad som Mordvapen.
De är inge roligt att måsta ligga i soffan för att sträcka ut sej varje halvtimme för att de känns som om nån sticker in en kniv i ryggen på mej. Toleransnivån ligger under Nollsträcket just för tillfället.
Man känner sej som en riktig Latmask när Tommy går runt & plockar,tvättar & donar med massa saker & själv ligger jag på soffan & inte kan göra nånting. Klarar inte ens av att ta fram en plåt ur ugnen.
Men men,nu är de som de är & så får man göra de bästa av situationen...Blir väl bättre nångång förhoppningsvis.

Erik måste ha blivit allergisk mot något. Han är jätte tät i halsen & näsan på natten när han kommer till oss,de piper & rosslar när han andas,men när han legat i våran säng 30-40 min så andas han lättare. Vet inte riktigt vad de kan vara,men vi tror de är sängen som gör de...om de är nå mögel eller så som vi missat när vi tog in sängen.
Så i natt ska han ligga i våran säng & så får vi se om han blir lika dan igen. Nisse har inte ens varit in i hans rum så de kan ju inte bero på de iaf. Dessutom ligger ju Nisse i våran säng nätterna igenom. Knepigt.

Nääe,så här blir ingen Julskinka gjord...masa sej upp ur soffan & göra någon nytta igen kanske.

Inga kommentarer: