Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 12 oktober 2009

Ny dag

Idag har jag bakat klart de där beställningskakorna jag hade,dessutom levererat dom. Sen svängde jag ihop en bröddeg så vi har nybakat bröd till middagen idag. Så då ska man bara komma på nåt att äta till Middag oxå,kan ju inte bara äta bröd heller. Funderar på att svänga ihop en Bulgursallad & till de då brödet. Gatt ju göra de där Italienska brödet igen så resten av familjen får smaka oxå.

sen fick jag post idag oxå...ett litet paket med smycken som jag beställt. Superfina va dom. Ett halsband med berlock som man kan dela på om man vill,ser ur som 2 pusselbitar med ett hjärta som är delat. En jättestor Ring,eller ringen va ju inte så stor runt om men...hhhmm hur ska jag förklara?? den va hög...blev ni klokare?

Sen ett sett med örhängen & halsband. De va skelett. Heter de skelett,alltså benen i kroppen...heter de skelett?? borde ju jag egentligen veta...men de va ett så roligt ord på nåt vis.

Vi gör så här,jag fotar dom & lägger ut dom här....nångång nästa år,är ju inte den snabbaste hästen i hagen så att säga.



Erik är hemma igen från dagis idag,han hostade så "fult" imorse & dessutom har han varit snorig hela helgen....kan de inte bara bryta ut så de blir gjort nån gång?? han är ju bara trött,slut & grinig.

Själv håller jag nog på att hosta lungorna ur mej (& Nej,jag har inte hostat på kakorna & brödet,har gått därifrån & hostat,sen har jag spritat händerna & fortsatt) de vill ju inte ge med sej. Funderade ett tag om de kunde vara lunginflamation,men borde man inte känna sej hängig då,typ feber & sånt?? har aldrig haft de tror jag....Gud så mycket frågetecken jag använder idag märker jag.

Imorgon är jag lite lur på om vi ska fara & köpa grejorna till Nisse så de finns hemma tills på fredag. Han ska få en Röd kattlåda & en fisk att leka med har Erik bestämt. De är ju hans katt så då får de väl bli så då....



Näe,kanske ska leta rätt på mobilen & fota smyckena & ladda upp dom här,kanske till & med lägger ut lite andra bilder......den som lever får se.

Inga kommentarer: