Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 13 oktober 2009

Städardag

Har idag värsta sortens städardag,ingen bakning har jag tid med idag...tror jag. Erik tycker jag är världens tråkigaste mamma för tillfället.
Klev upp vid 8.30 käkade frukost & sen fick jag nog av att se röran vi 3 kan åstakomma. Helt otroligt. Man kan tro att de minst är de dubbla som bor här.
Har dammsugat,skurat en sväng (de ska bara torka på golvet ska jag ta en sväng till) & putsa fönster i hallen & tv-rummet. Ska ta köket strax,måste bara röja lite så jag kommer åt. Sen är de ju bara gruvarfönstren kvar...alltså de i utbyggnaden nere,dom är så stora. Men de är väl bara att bita ihop & göra de som göras skall. KOmmer ha träningsvärk i armarna imorgon,för armmuskler är inget jag har i överflöd inte. Inte för att man behöver armmuskler för att putsa fönster,men alltså ja,ni fattar...man blir trött fort i dom.
Har till & med fått fram hallmöbeln som varit överöst med kläder,skor,hårspray,Eriks teckningar från dagis & en massa annat rat & damm. Men nu är de framme, avdammad & fin.
Skurat toan oxå.... Att de ska vara så svårt att träffa I toastolen för en del. Sitt ner om ni inte är träffsäker, tack.
Vem är du din Attan som pinkar brevé?
Är ögat ditt snett eller picken din sné?
Ställ dej på knä & lägg den på kant,
så Strilar nog strålen i Vattnet galant!!
Gullig dikt va=)
Ska väl ta & göra sista rycket med golven så man kan putsa fönstren sen. Eller så kanske man ska ta fönstren först & ta golven sen när allt damm & smuts har trillat ner.
Sen är de Tommys tur att gå ute & putsa dom klart,de har han lovat faktiskt!!!!
Ska nog ta & köpa mej en bunker istället,då slipper jag fönsterputsningen.
Ska nog sälja kakor när de är marknad på Sunnersta...så kom gärna & köp då =)
Näe,sista rycket va de...
ses

2 kommentarer:

Anonym sa...

De va värst va du har blivit huslig av dig då. En riktig hemma mamma. Kul. Du kan ju komma hit och göra av med lite energi här om du har mycket över. Jag är hemma än ett tag. Är ju sjukskriven.
Ha gott.
Kram

Anonym sa...

Just ja, de blir ju under anonym som jag skriver kommentar.... De ä ju jag, den store Eriks mamma... Nina