Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 8 oktober 2009

I ett nötskal

Sitter här lite full i skratt. Pratade nyss med min pappa i telefon. Dom ska ju fara till Italien imorgon, dom jäklarna.
De är ju väldigt roligt för dom att dom ska fara,mamma vet ju inte hur länge hon kommer ha den lilla syn hon har kvar.
Men som vanligt när fam Björklund är i farten så är de sällan problemfritt.
Nu när jag då pratade med pappa om mina vinterdäck & han ville ha dimentionen på däcken,så berättade han att han Brutit foten. Men hejja,starkt jobbat. Han hade bara gått precis som vanligt när de small till & foten va av. Är de man kallar stressfaktur??
Så de blir en ganska så rolig syn imorgon för deras medresenärer....mamma med blindkäpp & pappa på kryckor,dragandes på packning. Pappa är ju så nervös,virrig & disträ av sej (rakt nedstigande led till mej) så jag är glad att jag inte ska följa med.
Jag blir inte ens förvånad längre faktiskt. Händer de nåt så händer de oss.
Ska ju skjutsa ner de till S-vall imorgonbitti. Halv 7 ska vi fara,ingen som hellst sovmorgon här inte. Hoppas bara resan går smärtfritt & att jag inte kör vilse nånstans.

Över till oss Stattin/Björklund nu.
Har väl inget värde att skriva. Nästa fredag hämtar vi hem kissungen iaf. Erik tjatar redan på när vi ska hämta den.
Vet inte hur de blir om jag far till graninge redan ikväll eller om jag åker tidigt imorgonbitt iställer,de beror Matilda om hon ska åka med eller inte.
Sen ska jag jobba faktiskt...på G-byn natt. Ska bli skönt att få komma ut lite.
Så ska jag va ärlig så skiter jag i att näsan rinner & halsen gör ont....säger bara att de är allergi..så elak är jag.
Så på Lördag är de marknad & sen på kvällen då är de fest,de ser jag fram emot. Ska bara komma på nåt att bjuda på...nån paj,sallad eller bröd?? eller kanske ska göra Stekt fläsk,pären & löksås...de är väl parymat de.

Ska nog rasta min son som klättrar på väggarna för tillfället. Han är inte så rosslig idag,så imorgon ska han få vara på dagis hela långa dagen. Men de vill inte han...han ska sitta hemma & vänta på Nisse.
Jaja,nog för den här gången.

1 kommentar:

Jane sa...

jaa ta potatis löksås och fläsk du, då blir iallafall jag nöjd;)