Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 30 oktober 2009

Familjen Hes

Hela familjen är Hes & hostiga. Imorse väckte Erik mej med: Jag kan inte andas,mamma. Skyndade mej upp ur sängen & sa till Erik att titta vem som ligger i sängen idag...Pappa såklart,Erik blev hur glad som hellst. Så Tommy höll Erik sällskap medans jag skyndade ner för att hämta Bricanyl till Erik.
Så började dagen 05.30 typ.
Så kl 7 var 4 kladdkakor klara,katten & vi utfodrade.
Tommy är ju på jobbet idag,dom går kortdag,med det menas att han slutar en timme tidigare..sjukt.

Bestämde att Erik inte fick fara på dagis när han dels hade svårt att andas & så hostar han & är hes. Fick blixtinkalla farmor som barnvakt. Skulle ju på sjukgymnastiken kl 9 idag.
De gick bra & nu är jag 2 dm längre. Ska dit nästa vecka oxå. Fick några övningar som jag skulle göra minst 3 ggr/dag. Så de är väl bäst att göra de då.

Fick lite sinnesförvirring för en stund sen oxå....Visste inte om Erik hade ätit eller inte. Bra koll man har ibland alltså. Vi satt ju allihopa vid frukostbordet imorse,men de hade jag glömt.... Fick lov att ringa Tommy för att fråga,de är ju nästan ännu mer pinsamt faktiskt.

Har inte tid för att sitta här nåt mer nu...tror jag. Ska packetera kakorna till i morgon,fixa nåt att äta för oss brudar ikväll & packa Eriks väska & försöka att inte glömma Nisse.

jaja,vi ses.

Inga kommentarer: