Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 25 december 2009

Äntligen

Gud nu är äntligen Jul afton förbi. Så skönt att de är över. Har inte haft någon som hellst julkänsla & hade det även inte igår. Men Tomten kom & Erik fick lite paket.

Dagen före Julafton satt jag hos grannen & drack Uppesittarwhisky....blev rätt sent innan jag kom hem. Men trevligt vad det....gott oxå för den delen.
Nackdelen va att jag inte hade blivit kvitt förskylningen på Julaftonen. Hade skallebank(berodde nog delvis på whiskyn oxå skulle jag tro),ont i halsen & kände mej allmänt hängig.
Men tuggade i mej lite alvedon & sen bar de iväg till Tommys föräldrar för lite Julgröt & då kom även Veronica,Jörgen & Anna dit,så Erik fick öppna Julklapparna dom hade köpt till honom. Han fick jättefina kläder av dom.
Sen tog vi med oss Helena & Tomas hem till oss. Fixade & donade innan Kalle Anka. Vilket jag slocknade till...sov som ett barn gjorde jag. Sen började vi med maten & Väntade på Tomten som skulle dyka upp. När Tomten väl kom & Delade ut några klappar till Erik så va de dax för middag. Gott va de iaf. Paltkomavarning blev de,men så är de väl nästan jämt när man äter Julmat.
Sen delade vi ut resten av klapparna & Erik vart så nöjd för alla kläder han fick...eller inte,han bara hivade dessa bakom ryggen & fortsatte med nästa paket. Bortskämd är vad han är,den lille grisen.
Han fick massa fina saker. Spel,pussel,bilbana,mini flipperspel,kläder,lera,pysselgrejor..mm,mm.
Även jag hade varit snäll,fick en morgonrock & yllestrumpor av Tommy,örhängen av Miriam & av mamma & pappa fick jag en popcorns maskin,popcorn & en mugg där det står: Gode gud,giv mig tålamod,men det fort. En väldigt passande mugg om jag får säga det själv.
Fick en fruktkorg av svärisarna,med massa gott i & av Jörgen & Veronica fick vi en fin Julgrupp.
Självaste julaftonen va väldigt härlig på ett vis,kände ingen stress eller nåt sånt,så de va väldigt skönt.
Men de blev nästan inga kort tagna=( va väldigt dumt av oss tycker jag,men man gör så mycket så de glömdes helt bort.
Idag har vi då varit hemma i Graninge,konstigt efter alla dessa år jag bott själv så säger jag ändå HEM till Graninge. Där öppnade vi lite mer paket & käkade massa god mat även där.
Är så mätt att jag rullar fram tror jag.

Men nu ska vi inviga popcornmaskinen & se på Shrek. Ville ju egentligen gå ut,men dels visste jag inte med vem & dels så va alla biljetter slut innan jag fick fingrarna ur.

ses

Inga kommentarer: