Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 16 december 2009

gotta

Nu har jag & Erik bakat julgodis. Eller vi är inte riktigt klar med allt,men både han & jag blev less & sen hade jag inte alla ingredienser hemma till B la Rocky Road...ett måste på Godisbordet under jul.
Men knäcken,Bountis & så har Erik gjort chokladbollar,de är klart det. Men de ska inte vara så mycket godis de här året. De har jag bestämt. Men lite måste man ju ha,så man kan äta lite grann iaf. Ischoklad ska oxå göras. Men sen vet i fan om de blir så mycket mer.
De är kul att baka med Erik,men han verkligen Hatar att bli kladdig om händerna.... Han får nästan panik när han blir kladdig. Men runt 30-40 st chokladbollar i varierande storlek har han gjort. Med cocos & pärlsocker. Han ska ta med några till Mormor & Morfar i morgon.
Nu sitter han i soffan & käkar äpple & dricker saft....
Själv sitter jag här & Spotifyar,bloggar & väntar på att VC ska ringa,för nu står de inte rätt till i mitt brännsår. Måste iaf rådfråga vad jag ska göra. Har plåstrat om mej med en kompress & tejp så nu ser de ut som opererat bröstet oxå. Jorå.

Nu är de så här att på Skattkistan finns de knäckformar,röda med tomtar på. Köp inte dom ifall ni inte vill käka knäck med pappersrester på & som dessutom luktar/smakar militärförråd. Så de blir till att köpa helt vanliga vita tråkiga & göra en ny stöpa knäck. Möktråkigt.

Vill verkligen ha min bil nu. Men den lyser med sin frånvaro. Skulle inte förvåna mej om de har blivit komplikationer i form av att de är nån där som lånat bilen (för vem vill inte köra runt i en Ford mondeo??) & kvaddat den. Eller nåt annat så där dumt som kan hända. Pappas bil är bra,men kall & nu när kylan börjar göra sej påmind igen...så,ja de känns ju inte vidare värst lockande att bege sej iväg på nån längre sväng utan skoteroverall & termobyxor.

Ska söka reda på några vita knäckformar & hoppas på att de blir bättre...

Sen är de ju barngympa avslutning idag oxå. De måste jag komma ihåg....Hoppas jag inte somnar bara.

Inga kommentarer: