Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 22 december 2009

Julstress??

Alltså undra hur denna jul ska sluta...Jag som brukar kuta runt som en skållad mandel,ha ont i magen & ha panikångest vid den här tidpunkten på året,känner inte av någonting detta år.??!!??
Vad har hänt??
Godiset är gjort,maten är handlad,paketen inslagna & granen klädd.
Jag känner mej lugn som en oskakad pommac.
Enda som gör att de bubblar lite i kroppen är att vi inte har någon tomte...måste försöka hitta en sån. Men krisar de får väl jag ta på mej...oopppsss,de har vi glömt,Tomtekläderna. Nu börjar pommacen bli lite mer bubblig känner jag.
Men de kanske Tommy kan fixa imorgon,när han som de flesta andra Sista-minuten-människor springer runt klockan 15 på Sollefteås gator & affärer för att hitta ett paket.
Fattar inte de där jag, Jag jobbar ju,när ska jag ha tid att köpa presenter & julklappar?? Men hallå där,de finns dagar ni är lediga på & affären är öppen,de finns Internet & man behöver inte köpa julklappar & presenter i December...de kan man göra vilken dag som hellst under året. Ni har iaf 364 dagar på er...Slut & punkt.
Men de här med Tomten måste jag lösa tills imorgon,vill ha allt klappat & klart tills på Torsdag.
Vi har sagt så här,de spelar ingen roll vilken tid tomten kommer...han ska iaf bara dela ut 2-3 julklappar till Erik. Sen delar vi ut resten när vi ätit & så.

Erik sov hela natten i sin egna säng,utan mardrömmar & gråt. Sååå skönt. Han kom till mej mellan halv 8 & 8. Va medvetslös hela natten tror jag,vaknade inte ens av Tommys väckare.... än mindre av att han kom & sa hej då. Men nu känner jag mej lite mer utvilad iaf & redo för dagen efter lite frukost i magen.
Så nu ska jag begå kaffekokning & sen ta en dusch...

Men jag oroar mej ändå jag,de här dagarna innan julen har gått FÖR smärtfritt för att jag ska känna mej lugn nu...Kan denna jul bli helt smärtfri & lugn?? hoppas kan man alltid.

Inga kommentarer: