Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 19 december 2009

God jävla jul

Har sagt det förut & jag säger det igen...de ska alltid jävlas för mej. Allt drabbar mej.
Va till S-vall igår dels för att shoppa lite & hämta bilen,som har varit borta på tok för länge.
Hämtar ut nyckeln,kan ju säga att jag är som ett barn på Julafton,har ju saknat min bil. Rullar ut från parkeringen & hör ett skrapande ljud. Men gasar jag lite & lägger i 3.an så hörs de inte så mycket. Frågar Tommy vad det kan vara...De är säkert snön.
Svänger i på Max inne i stan. Säger till Tommy att de är nåt som inte står rätt till.
Han håller såklart med (som alltid=)). Han kollar framdäcket & upptäcker att FJÄDERHELVETET har GÅTT AV & in i däcket. Hade ju bara haft tur att de inte blivit framhjulspunka när jag körde.
Bilen får inte länma platsen. Tommy får ringa till Kubenbil igen,han har liksom ett bättre röstläge & är mer kunnig än mej. För just då stog jag med tårarna rinnande ner för kinderna & falsettröst.
Bärgaren är 2 timmar bort..Olycka tydligen.
De kommer ner 2 st från Kubenbil för att titta. De va ju rätt onödigt eftersom Tommy redan hade hittat felet...men dom trodde väll inte på oss.
Dom frågade om jag inte märkte det när jag körde därifrån. Men snälla, jag är Tjej,har högklackat,nagellack & litar blint på folk. Säger dom att bilen är klar & då tror ju jag det.
Nu syftar jag på MEJ,inte på någon annan. Tjejer kan...
Får lämna bilen kvar på Max & lämna nycklarna på shell. Bärgaren behöver ju vi inte vänta på.
Upp på Kubenbil igen för att fråga om vi får ställa bilen där över helgen eller om vi kan få ut bilen imorgon (läs. Idag). Vi kan inte få ut bilen under helgen,dom har hundvakter...alltså löst springande hundar innan för grindarna. Men vi får lämna bilen utanför om vi vill,de har aldrig hänt nåt där. Men för det första..för oss kommer de hända nåt & varför har dom hundvakter där om de inte har hänt nåt??
Så på måndag ska Tommy ta bärgaren från Solle & köra till S-vall för att hämta hem bilen & sen vidare till Solle & verkstan. Han har snälla vänner som ställer upp & byter fjäder endra på Måndag eller Tisdag.
Så där fick jag bara för att jag hade lite pengar över denna månad. Då ska allt hända. Dessutom måste jag nog köpa ett nytt framdäck. Så God Jul & Hejja Lisa.

Men i övrigt va de mycket folk i farten igår på Birsta. Men lite julklappar till Erik köptes iaf. Själv köpte jag en tröja på min nya favorit affär ZIZZI Men när jag va där inne så såg jag att dom satt ner den röda klänningen som jag köpte med 50%,tänkte köpa en svart oxå,bara för att..... Men jag besinnade mej & köpte en grå lång tröja/tunika/klänning. Hur skön & snygg som hellst. Gillar den affären. Skulle jag köpt en likadan tröja på Hm eller Lindex skulle den inte sitta lika bra, den skulle vara för tajt över arsel & bröst.
Visserligen är de lite dyrare saker där,men de är FINA kläder dom har faktiskt. Inte några tält som de är på Xlent,B.ib & sånna storlekar.

IDag ska jag hämta lilleman på Ok efter att jag klippt mej. Nu ska kaluffsen bort,men jag vet i fan hur jag ska klippa mej. Gillar frisyren jag har nu,men den är så sliten & så vill jag kunna ruffsa till mitt hår. Slätt & platt är inte min stil....ruffsigt & spretigt är mer Lisa.

Näe,de är väl bäst att göra sej iordning för dagen....ses

Inga kommentarer: