Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 21 december 2009

Middagsbestyr

Idag precis innan jag skulle börja med middagen kom Erik & frågade vad vi skulle äta. Kycklingsallad sa jag.
Jag hatar kycklingsallad...jag ska ha korv.
Så jag blev så less på detta gnäll om att jag äter inte det,jag hatar det & det...Så jag sa till honom att passar inte maten så får du göra din egna mat. Trodde i min enfald att de skulle få honom på andra tankar..men icke sa Nicke.
Han bestämde att han skulle äta Korv med Mos..Fixa det då sa jag.
Så medans jag stog & hackade grönsaker,så stog Erik brevid mej & skar upp Falukorv.
Sen vred han på plattan (med lite hjälp från mej) ställde dit en stekpanna,la i lite smör & sen väntade han tills de va smält,då la han i korven. Sen stog han & väntade tills den va klar. Vände korven själv till & med. Sen hjälpte Tommy honom att vispa potatismoset. Resten fixade han själv. Skar grönsaker & allt till sej själv.
När vi satte oss & åt så såg jag på Tommy att han minnsann va lite avundsjuk på Eriks mat. Sallad till en riktig karl...
Men Erik åt liks förbannat inte så mycket....fattar inte hur jag ska göra. Blir frustrerad när han inte äter riktigt. Frukt & grönsaker går oftast i honom,men inte mat. Unge.

Tommy har fått sej en fruktkorg idag. Fatta vad gottigottit. Dom får välja mellan fruktkorg & en julskinka. Sen har blev ilag med mej så får han inte välja längre,utan jag bestämmer vad han ska ta. Alltså blir de en fruktkorg. Så nu har vi en hel massa frukt hemma. Till & med frukt som jag inte ens vet namnet på & inte vet om man ska äta med skalet på eller om man ska skala dom. Hhhmmm,tror att mamma får dom...Ett år fick hon Massa Physalisar av mej i en fruktkorg,nu va de ju bara så att hon tyckte dom va jättegoda så hon käkade ganska mycket av den varan. Vilket blev resultatet: ett väldigt uppsvällt,kliande & rött ansikte..hon va tydligen allergisk.
Tokigt värre blev de.

Nu är knäcken gjord & ischokladen klar. Men knäcken blev i en långpanna eftersom denna virrpanna till bloggägare hade glömt att köpa formar. Men de smakar ju inte mindre knäck för det & dessutom spar vi på Miljön...vi kan iaf säga att de va min tanke till det hela.

Nu kommer de lite skriverier från den som ska ta över denna blogg när jag är gammal & grå....alltså över till Erik.
farmor,per,matildddddddddddddddaaaaaaaaaaaa,farfarr,mini,,harrry,heelleenaa,,,,,jjimmy,ida, lova

Nu tar Erik bloggledigt tills imorgon...eller tills någon annan dag när han ser att jag sitter & skriver & de börjar närma sej sänggående för honom,För då blir man ju upptagen på riktigt enligt honom.

Nu ska jag värma på lite glögg & sätta mej i soffan,framför Tv.n...hoppas de finns något att se en kväll som denna.

ses

Inga kommentarer: