Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 14 december 2009

Som sagt..

Ja,nu har man vaknat till liv,eller de gjorde jag kl 12.30 efter att ha znoosat i 30 min först. Ville inte alls stiga upp ur bingen idag. Helt knäckt känner jag mej,inte van att jobba så de tär på en latmask.
Hämtade Erik 13.30. Han har haft lussefirande på dagis idag,vilket jag tyvärr missade =( De va ju tråkigt,men jag kom hem 7.30 & de började vid 7.15 & så håller de ju inte på så länge. Kände inte för att komma inspringande med andan i halsen 15 min sen & i jobbarkläder. Men de hade varit fint & dom va så söta. Erik har fortfarande på sej Pepparkaksdräkten...han gillade den skarpt. Får lägga in lite bilder när kameran har kommit hem...eller rättare sagt kameran med tillhörande ägare.

Fredagen va som sagt kul. God mat & gott att dricka till. Men jag mådde ju inte så bra i magen & de va kanske inte de smartaste att dricka massa vin,drinkar & whisky. Men är huvudet dumt får kroppen lida.
Så Lördagen mådde jag skit hela dagen i stort sett...Efter 15 nångång for vi till Graninge för att hämta lilleman & äta middag hos mamma. Så fick jag lite paket oxå...En stoooor låda full med bakningsgrejjor....mjöl,socker,sirap,cocos,blockchoklad,kryddor ja listan kan göras lång. Så va de ju självklart 2 kakböcker med...& så av brorsan & Hanna fick jag ett spel Så de kan Låta. Så nu längtar jag tills man kan sätta sej en massa folk & spela. Sen for grabbsen hem & jag stannade kvar i Graninge eftersom jag skulle jobba,men innan jobbet tog jag ett bad med massa varmvatten & badolja. Så underbart skönt.
Natten gick bra,fast vi höll på att springa benen av oss. Man blir själv inne ungefär 2 timmar. Så när jag hade 6 larm på kö & alla verkade ligga på larmknappen för att få gå & sova...ja,då tänkte jag minsan gå hem. Ville bara gråta tillslut. 17 Boende & 2 kvällspersonal & de flesta vill ha hjälp samtidigt. Kvällspersonalen gör så gott dom kan & sen får vi på natten göra resten. Så man vet att man lever kan jag lova.
Söndagen for jag hem i en dvala. Bara för att hitta 2 grabbar i sängen,varav en hade gömt sej under täcket & fnittrade (sagt det förut & jag säger de igen Erik är Inget Kurragömmageni) sen hoppade han fram under täcket & skrek GRATTIS mamma. Gullingen min.
Sen låg vi i sängen en stund & pratade. Erik pratade mest varvat med massa gokramar & en hel del sparkande & bökande. Efter att dom packat sej ner så somnade jag. Vaknade av ett av Eriks berömda Utbrott. Men lyckades somna om & klev upp 15 nångång. Behövde egentligen sova mer,men jag ville träffa grabbarna innan de va dax för jobbet igen. Så fixade Tommy middag. Jorå,en 4-rätters...bestående av Hemstampestampa,ungsfalukorv,Tomater & ketchup. Till efterrätt blev de tårta som dom gjort iordning under dagen. Sen va de nästan dax för mej att åka till jobbet igen.
När jag va i Graninge passade jag på att byta bil med pappa eftersom hans bil ska in på Service på Tisdag.
Den här natten gick lite bättre,inte lika stressigt för mej. Men så jobbade jag med en som snarkat sej genom natten. De är ju lite jobbigt,men jag är van vid det nu. 6.45 slängde jag mej i bilen & gasade hemmåt. Okej,gasade va ju lite att ta i...Körde min gammla Volvo. Sen kan ni ju lista ut resten. Men,de finns värme i den bilen iaf...Lyxfaktorn va stooooor. När jag nyss fått Körkort så tyckte jag Volvon gick som ett skott....för de mesta. Men nu är inte ett dugg kul att köra den. Vinglig,högljudd & dåligt lyse. Men de finns värme i den,men ingen motorvärmare dock. Men den sprutar ut VARM luft när man startar den.
Men kom ju mitt i rusningstrafiken i Sollefteå...Hmm,rusningstrafik?? finns de här undrar ni kanske...Nej,de gör väl inte de riktigt. Men gammla kärringar i hatt & gubbar i keps som bestämt sej för att lufta bilen precis kl 7 varje morgon finns de. De som har ett ägg under gaspedalen & sirap i tanken....Så jag missade ju Luciafirandet då bara för att vägsniglarna ska vara i farten när man har som mest bråttom. I vanliga fall tar de drygt 30 min till Graninge,men imorse tog de 45 min hem. Grr.
Jaja,nu sitter jag i hemmets lugna vrå & funderar på middagsmaten idag. Vet i fan vad jag ska göra till middag. Samma visa varje dag.
Skulle egentligen ringa till Vc oxå idag. Har fått ett till bröst på bröstet liksom. Den där brännblåsan har blivit inflamerad tror jag. De varar,gör ont & är alldelens röd & svälld. De tror jag inte är så bra,men de kanske blir bättre imorgon. Är på ett så dumt ställe,Bh.n skaver & den andra bröstet ligger typ emot. Men de är ju typiskt mej,de kan ju aldrig vara nåt Normalt man gör....de ska krångla till sej hela tiden. Men blir de inte bättre måste jag väl göra nåt åt skiten.

Nu ska jag sätta mej & mejla till J på AF.

ses

Inga kommentarer: