Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 8 december 2009

Längtar

Nu är kokostopparna gjorda,drömmarna är i ugnen & degen till Hallongrottorna är i kylen. Tänkte jag skulle göra hallongrottorna innan drömmarna,men ser ni de gick inte. Svårt att göra hallongrottor när man inte har hallonsylt hemma så de räcker....Men de är väl typiskt Lisa stuk.
Nu sitter jag i valet & kvalet om jag ska packa in pojken i bilen & fara på affären eller om jag ska vänta tills Tommy slutar så han får handla lite innan han lämnar stan. Men de är ju de att mjölken är slut,mjölet är snart slut,blockchoklad behöver jag oxå & jordnötssmör.
Fast samtidigt känns de väl inte så bra att dra Erik på affären om de nu är magsjuka han har. Ja,jag får se hur jag gör. Eller så kan jag ju baka allt annat som inte behöver dessa ingredienser.
Men som sagt,jag får se hur jag gör. Dagen har ju inte ens gått över 12 slaget än.

Längtar tills den 17 för då får jag ÄNTLIGEN mina PENGAR. Fick lite panik för några dagar sen när jag va in på A-kassans sida & sen loggade jag in på min. Där står de summan jag ska få,men inte När jag ska få pengarna. Så skulle jag ju ringa igår,men de glömdes bort. Men idag ringde jag & då sa dom att de kommer den 17 & nu på Fredag morgon kommer de stå där på min sida oxå. Så nu kan jag pusta ut lite iaf.

Ringde även om min bil idag. Men de är ju lite typiskt mej att glömma bort VART jag lämnat bilen, Nummret till stället & Namnet på han som är chef eller vad han nu är på de där stället. Men efter lite detektivarbete & ringande till Tommy så luskade vi ut allt som behövdes.
Jag:Hejsan,jag lämnade en bil hos er....tror jag.
Han: Öööhh,okej....du tror de bara.??
Jag: Mmmmm,jag tror de ser du.
Han: Ge mej Reg nr så ska jag kolla.
Jag: Hmmm. Sinnesförvirringen har slagit in...va fan har jag för reg nr??
Den är röd,en Ford Mondeo...Fortsätter surra om vad de är för bil.
Han: Reg Nr...
Jag: Söker febrilt i minnet...minnet?? Ja,just ja...så kommer jag på de..& berättar.
Han: Den har inte ens kommit in på Lackeringen än. De tar minst 4 dagar på Lackeringen & sen ska vi sätta ihop den oxå.
Jag: Måndag...är den klar då???Snälla snälla snälla,säg Ja.
Han:Näe de tror jag INTE.
Jag: Jaha,okej....Tack & Hej.

Jag vill ha min bil NU. Kommer ju inte ha nån bil efter den 14.de Då måste pappa ha bilen. Shit Shit Shit Pommesfrites. Jaja,vi får väl se om jag kan låna den ändå några dagar.

Näe,nu ska jag ta & baka några andra kakesorter oxå....
På återseende.

1 kommentar:

Nina sa...

Som jag ser det kommer du inte att ha tid med något arbete.... Du har alldeles för fullt upp.
Men allvarligt har jag funderat på om du kanske ska komma till mig och göra praktik. Det kanske vore något....
Baka inte in några magsjuke baciller nu...
Kram på er alla