Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 7 december 2009

Magsjuka

Jorå,Erik har dragit på sej magsjuka nu....Äckligt värre. Men peppar peppar så har han inte spytt nåt än. De är 6 andra barn som har de oxå på dagis....
Men de jag inte riktigt förstår är att Erik inte varit på dagis sen i Onsdags...kan de verkligen ligga så länge & "gro" i kroppen innan de bryter ut???
Skulle ju egentilgen jobba i natt,så jag satt ju vaken till halv 3 innan jag masade mej i säng. Somnade ganska omgående bara för att vakna av att Erik va bajsnödig & hade ont i magen. Men jag fick inte följa med honom,de skulle Tommy göra. Så när dom kom upp så somnade vi väl om igen tror jag....iaf jag somnade om. Sen vaknade jag av väckaren kl 6 & upptäckte att sängen va tom på både barn,sambo & katt. Klädde på Erik utan stress & tjat. Sen iväg de bar till dagis.
Lämnade honom vid 7 & halv 8 ringde Ulla & sa att Erik inte va pigg. Så de va ju bara att sätta sej i bilen igen för att hämta hem honom. De va en blek & lite ledsen pojke jag hämtade. Han hade inte hunnit till toan riktigt, så han skämdes så grymt mycket. Han stog där med tårar i ögonen & bad om förlåtelse...
Men när vi väl va hemma så vart han lite gladare iaf....tittade på Tv,öppnade adventspaketet som idag bestog av pärlplattor i form av en hund,en katt & en anka. Så de pysslade han på med medans jag somnade till i soffan en stund. Blir ju så lätt illamående när jag är trött & inte blev de bättre av vetskapen att Erik har magsjuka heller. Men nu har jag sovit nån timme så nu känner jag mej piggare,men de blir ju en tidig kväll skulle jag tro.
Lilleman somnade precis i soffan han, kurade ihop sej i soffan brevid mej & bad om en filt...när jag la den på honom så somnade han på en gång.
Jag hoppas han piggar på sej fort nu. De är så jobbigt när barn blir sjuk tycker jag..
Hoppas Jag & Tommy klarar oss iaf,ska ju på julfest med hans jobb på fredag & jag vill så gärna få använda min klänning,när ska jag annars få använda den...??
Ska nog oxå passa på att vila lite innan Erik vaknar igen,man vet aldrig hur natten blir för honom.

ses

Inga kommentarer: