Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 30 december 2009

Grissini

Nu är Grissinisarna gjorda oxå. Kan ju säga att dom är inte vackra,men de går att äta dom utan att man kväljes. Vi bakade ut dom under lugna omständigheter...vi skrek inte en endaste gång åt varandra. Erik va ju väldigt nöjd över att man skulle göra ormar av degen,men dom ser ju väldigt lustiga ut. Men men,de är tanken som räknas.
Nu har jag en Franskadeg på jäsning oxå,tänkte göra sånna där...hhmmmm,bruchetas (Stavas) eller grillade mackor med tomatröra på....lättare på Svenska än Italienska.
Så menyn för detta året ser ut så här:
Förrätt:
Grillademackor med tomatröra.

Huvudrätt:
Porterstek, Potatisgratäng & sallad.

Efterrätt:
Kladdkaka,grädde & frukt & bär.
Kaffe & Avec för de som känner för det.

Sen lär man väl käka massa smågrejs oxå,så som ost,Grissini & chips kanske.

Jaja,nu har jag hätt några Öl på kylning till Tommy. De va han som fick handla idag....vilket inte gillades av honom. Men skulle jag göra de så skulle de sluta med att jag fick ADHD anfall & lämnade både barn & kundvagn inne på affären. Klarar verkligen inte av när de är så mycket folk att man inte kan röra sej. Eller självklart skulle jag inte lämna Erik,men kundvagnen & alla varor skulle bli kvar där.
Så nu ska jag muta honom lite med att ha hällt upp en skummande,kall öl tills han kommer in innanför dörren....& så säger endel att jag inte är Romantisk.
Mest för att han ska vara snäll & trevlig under kvällen.
Blir ju som sagt Nyårsmys med Erik ikväll. Men de va nära att de inte blev nåt alls. Han skulle fara till Mormor & morfar redan idag,men efter lite övertalande & mutande så gick han med på att fara imorgon Fm istället.
Nu längtar jag tills Tommy kommer hem så att jag får en Snus,de har helt tagit slut i dosan nu...illa illa.

Jajust ja,Erik har nu fått Medar på sin säng...istället för ben. De fixade han & jag idag... Ibland förvånar jag mej själv med att kunna saker som jag inte trodde att jag kunde.

Franskan har jäst klar så nu ska jag bara baka ut den & så ska den jäsa igen....ses

1 kommentar:

Anonym sa...

GOTT NYTT på er och stor kram.
Här blir det bara vi som skålar in de nya året men det saknas inte mat på bordet för det inte....
Laxtårta till förrätt
Inbakad fläskfilè med potgrat
Och den självklara kladdkakan till efterrätt... men lite nytt. De ska vara dajm i och after eight utanpå. Spännande.
Ha de så gott.
Sten och Erik hälsar