Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 9 december 2009

Snö tack!!!

Nu vill jag ha snö & jag är säker på att jag inte är ensam om den saken. Ska de va så mycket begärt?? Skitväder är vad det är & jag hatar det.

Imorse vaknade jag före Erik för en gångs skull. Jag vaknade alltså halv6 av att sambon traskar ner utan kläder på kroppen (tror jag iaf,va nyvaken & då kan man ju se lite tokigt) så jag tänkte att nu mår inte han nå bra heller. Nu åker han på magsjuka & sen på Fredag får jag det. Men tydligen va de ju så att kl va halv 6 & de är ju tiden han stiger upp (nu kommer han säga att Han minsan stiger upp 05.22,eller att iaf väckaren ringer då) men oftast klär han ju på sej uppe,men tydligen hade han kläderna i tvättmaskin & torktumlare i dag.. Sen hör jag hur han gör frukost,hämtar tidningen,går på toa...ja,nu är de ju inte i den ordningen han gör sina morgonritualer...men ja,ni fattar.
Jag kan för mitt liv inte somna om,fast jag vill de så in i helvete. Tommy kommer upp runt 6 & pussar mej Hej då. Så då ber jag han kolla till Erik,är ju fortfarande Nojjig....plötsligspädbarnsdöd eller att Nisse lagt sej över ansiktet,ja,alla katastroftankar man har...Inte konstigt att jag har en mage som strejkar typ varje dag.
Han går in dit & tillbaka kommer han med en pigg Erik som inte alls vill lägga sej & mysa(läs: SOVA) en stund. Han öppnar sitt adventspaket & sen tittar han en stund på Tv. Medans han ritar med sina nya kritor som han fick i paketet.
Jag hör hur hans mage knorrar så jag tyckte att vi skulle gå ner för att äta lite frukost.
Ber han hämta några kläder han vill ha på sej under dagen..Då hör jag han säga: Mamma,jag är så smutsig. Jag måste duscha. Sen hör jag hur han stänger in sej i badrummet & börjar borsta tänderna & sen starta duschen....När blev han så Vuxen??
Passar på att slänga mej genom duschen oxå...Sen kommer jag på att jag måste prova klänningen som jag ska ha på Fredag. Måste ju ha en Bh som ger bra stöd,samtidigt vara utan axelband & eftersom de är lite djup V-ringning så passar ju inte vilken Bh som hellst heller. Problem med andra ord. Tror att jag hittat en som kan passa iaf.
Då kommer vi genast till de andra problemet,nämligen att jag inte har någon väska som passar till klänningen...Kan ju inte ha snusdosa,telefon & bankomatkort i Bh.n som jag brukar när jag är på krogen heller...Nu är de ju en seriös julfest,då kan man ju inte rota i Bh.n efter grejorna.
Problem 3 är att jag inte riktigt vet vad jag ska ha för skor. Måste ju vara ganska nätta skor tycker jag. Men de äger jag inte. Stövlar skulle ju kunna vara snyggt,men då har jag bara stövlar med rynkat skaft,de ser bara klumpigt ut. Vill ju ha klack på dom,får en bättre hållning & så ser jag inte ut som en karl när jag går..Gör ju de eftersom jag begåvats med breda axlar & rygg.
Får prova hela outfiten ikväll när Tommy kommit hem så får han se vilka skor som passar bäst. Hellst skulle jag vilja ha sånna där söta små svarta skor med lite blingbling,klack & lite remmar. Typ Nyårs skor för de som har finfest. Ni fattar kanske inte alls vad jag menar. Typ Sandalletter.
Har verkligen Stora Problem jag =)

Idag ska jag på Af & träffa Jörgen. Kära svärmor ska ta Erik den stund när jag är där.
Skulle även behövt baka lite idag oxå,får se om jag får fingrarna ur & gör en kraftansträngning med det oxå. Skulle vara skönt att få de bortgjort så fort som möjligt. Så då kanske jag kan börja göra lussebullarns imorgon.
Ska göra 4 kladdkakor,en långpanna Lionbars & en ny plåt med drömmar (dom jag gjorde igår blev så misslyckade att jag inte kan sälja dom,utan vi behåller dom & hoppas på att vi får behålla tänderna eftersom dom blev för hårda. )
Kardemummaskorpor ska jag oxå göra ja..de hade jag förträngt. Sen är nog Martins beställning klar.
Men innan jag börjar baka så måste jag köpa mer margarin,de har oxå nästan tagit slut. Tommy köpte mjöl igår så de finns igen....

jaja,men vi ses sen

Inga kommentarer: